Пропускане към основното съдържание

"Кралицата изгнаница" от Синда Уилямс Чайма #2

 



                                                         Здравейте, приятели! 






                            Издателство: Емас

                            Страници: 522

                            Цена: 22лв.




--- --- --- --- --- 

  АНОТАЦИЯ: 

Продължението на "Краля демон" ни връща в епичния свят на Синда Уилямс Чайма. Приключения, магия, война и амбиция определят съдби в една от най-обичаните фентъзи поредици, утвърдила се сред читателите с невероятния си мащаб и изключителни герои.

Преследван от загубата на майка си и сестра си, Хан Алистър отпътува на юг, за да започне обучението си в училището "Мистверк" в Одънов брод. Но да напусне дома не означава, че опасностите ще останат зад гърба му - на всяка крачка дебнат заплахи от могъщото магьосническо семейство Баяр, решени на всяка цена да си върнат мистериозния амулет, отнет им от Хан. А и "Мистверк" се оказва не по-малко предизвикателство. Там бившият крадец среща загадъчния магьосник Гарван, който е готов да му разкрие тъмните страни на чародейството... Но какви са мотивите му и дали договорката помежду им е клопка?

За да избяга от принудителна венчавка, заплашваща да разруши крехкия мир в Превала, принцеса Раиса ана'Мариана също поема към Одънов брод. Нейни спътници са верният ? приятел Амон и взводът му кадети. Сега най-сигурното място за Раиса е военното училище "Уийн" - там никой не я познава и тя може да приеме друга самоличност. Стига престолонаследничката да успее да запази анонимността си, Бродът ще ? даде закрила и знанията, необходими, за да бъде достойна владетелка от династията на Сивия вълк. Но наистина ли е в безопасност, или в сенките се спотайват кинжалите на предателството? Книгата разказва с уверен размах за несигурни приятелства, борби за надмощие и за непреодолимата мощ на привличането.

Книгата е част от поредицата "Седемте кралства".

 

--- --- --- --- --- 

   Това е едно много, много, много, дълго чакано продължение от мен. Когато излезе, "Краля Демон", я прочетох веднага и ми хареса страшно много, света който е изградила авторката, самата история е от моя тип, героите също ми станаха големи любимци... а и тези интересни имена, които имат... 

 "Кралицата изгнаница" се забави доста време, но, аз през цялото време тайничко се надявах че колкото и време да мине, все някога ще излезе и ето, втората книга е вече тук.

 Няколко месеца след последните събития в "Краля демон", отново се срещаме с принцеса Раиса и магьосника Хан. Този път и двамата, по-отделно, предприемат едно ново приключение. Всеки от тях решава да замине и да отиде в военното училище в Одънов брод. Раиса тръгва с малка груба, много добре обучени войници и винаги верният й капитан Амон. Докато Хан, тръгва към Одънов брод със обичният си кон и най-добрият си приятел - Жарава, а в последствие и с една неканена гостенка. 

И двамата ще преминат през много препятствия, докато стигнат до военното училище и бъдат разпределени, по-различните му отделения. От една страна цялото кралство издирва принцесата, а от друга, могъщото семейство Баяр, не спира да преследва Хан. 

 Това което ми направи голямо впечатление и много ми допадна е, че в първата книга, имаше като за начало една голяма и важна битка. А във продължението, главните действащи лица, заминават в военно училище за да се учат и усъвършенстват в бойното изкуство, владеенето на магия и прочие. Много приятен ми беше начина, по-който навлязоха и двамата във собствените си общности, номерата които си спретваха Хан и близнаците Баяр, духовната връзка която Раиса и капитан Амон са изградили и т.н. Лично на мен, факта, че станах свидетел на обучението на Раиса и Хан, ми даде шанс да видя как търпят огромно развитие в себе си, каляват характерите си, научават нови неща и развиват дарбите си. Разбира се, докато стигнат края на обучението си има още вода да изтече, а й да беше само това... имат толкова още препятствия пред себе си. 

Другото което е важно за мен и е предпоставка една книга да ми хареса са любовните и приятелски взаимоотношения и това как са представени. Тук те са съвсем в нормални пропорции представени, ненатрапчиви, а съвсем приятни, нямаше излишни драми и на моменти доста забавни. Единственото което ми даде малко зор и ми отне една идея повече време да прочета книгата, че действията се развиваха малко по-бавно, но това си е вече до личен вкус. Другото което също малко ме забави, беше продължителността на самите глави, установила съм, че по-кратките глави в една книга, ми вървят много повече, но това не го приемам като минус в книгата, а лично мой минус. 

И стигаме до финала на книгата, като цяло не се случва доста често да остана, доволна от един завършек на книга, но тук се случи. Не, че не искам да разбера какво се случва по-нататък, но така го е написала авторката, че няма как да не ти даде това удовлетворение и храна за размисъл. Какво ни очаква, по-нататък... надявам се скоро да разберем. Знам, че като цяло не съм написала нещо, кой знае какво по-различно от самата анотация на книгата, но това е така, защото се притеснявам, че отпуснали се ще се споделя някой спойлер, а не желая да развалям удоволствието ви сами да се насладите на историята. Надявам се, все пак с някои от впечатленията ми, да съм ви насочила дори и малко към тази поредица. 


   "Никога няма да бъда войник, но трябва да науча повече за дипломацията, политиката и военната стратегия. Трябва да опозная по-добре враговете си."

 

   "Само защото си враг на врага ми, не означава, че си мой приятел, помисли ли Хан. Но не го каза на глас."

 

     Благодаря на издателство Емас за предоставеното копие! 

 

--- --- --- --- --- 

 

                                                 Благодаря Ви, за отделеното време!!!  

   

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ