Пропускане към основното съдържание

"Потрепващите" от Тед Козматка




                      
                                                  Здравейте, приятели!





              
                                     Издателство: Ибис 
                                     Страници: 344
                                    Цена:15,90лв. 







--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ: 

Квантов физик шокира света със смайващ експеримент, който разпалва конфликт между науката и теологията, свободната воля и съдбата, и предизвиква сили, за чието съществуване никой досега не е подозирал.
Ерик Аргус е провалил се учен. Предишните му изключителни постижения сега помрачават както репутацията му, така и здравия му разум. Но стар приятел му дава още един шанс.
Ерик има три месеца, за да проведе ново проучване и решава да повтори парадоксалния експеримент с двойния процеп, за да види с очите си мистериозната двойствена природа на светлината и материята. Едно просто, но безпрецедентно заключение от експеримента се превръща в смайващо прозрение за човешкото съзнание и структурата на Вселената.
Откритието е приветствано и заклеймявано в еднаква степен, но никой не може да предскаже докъде ще доведе истината. И докато Ерик се опитва да разбере произтичащите от експеримента последствия, той трябва да се измъкне от загадъчните си преследвачи, които смятат, че вече знае твърде много.

Ако Стивън Хокинг и Стивън Кинг напишат заедно роман, ще се получи „Потрепващите“. Блестящ, обезпокоителен и красиво разказан.
ХЮ ХАУИ

Този добре написан и динамичен научен трилър се разгръща в красиво и напрегнато кресчендо до кулминацията в последните глави. Ще остави читателите да се чудят за възможностите на този свят... и други.
ЛАЙБРЪРИ ДЖЪРНЪЛ



--- --- --- --- ---

  Когато прочетох анотацията на "Потрепващите" любопитството ми се обади и макар и да знаех че предизвиквам себе си на 100% с нещо далечно от това което по-принцип чета, реших че все пак искам да го направя. Опитвам се от време на време наистина да чета нещо извън зоната ми на комфорт и книгата на Тед Козматка е точно такава. Със "Брилянтните"  на Маркъс Сейки също бе така, тя бе и първият ми досег до жанра - Съвременен трилър, но се оказа една от най-любимите ми, след няколко прочетени такива.

Макар и да не съм много на ти с квантовата физика и като цяло с този тип науки, книгата се оказа изключително интересна за мен. Напълно ми допадна стилът на писане на автора, освен разказа на главния ни герой Ерик има и много диалози което ми харесва, изграждането на героите също ми хареса и самата история. Из книгата има доста научни думи и определения които признавам си, малко от тях знаех, но това което ми направи добро впечатление е че имаше доста бележки с разяснения под линия и това много ми помогна да разбера доста неща.

Ерик Аргус е провалил се учен на който му се дава втори шанс. След като се е опитал да направи определен експеримент и се е провалил, той не иска отново да се връща към това, но съдбата си знае своето.
След като стар приятел му дава втори шанс, Ерик има три месеца в които трябва да докаже че макар и леко помрачена, то репутацията му на наистина добър учен не е напразна. Чувството което има че се намира като в задънена улица леко по-леко отминава и Ерик решава да повтори експеримента с двойния процеп заедно с новият си приятел Сатвик. Сатвик също е учен и много, много добър човек в стечение на времето двамата нямат тайни един от друг и наистина изграждат силна приятелска връзка... но уви не за дълго.

След като провежда този експеримент, Ерик първоначално не осъзнава колко е загазил и че е сложил мишена на самия себе си, тъй като много влиятелен, тайнствен и необикновен човек е тръгнал по-петите му. А кой е той, какво иска от приятелят ни учен и какво иска да скрие от обществото и какво общо имат така наречените "Потрепващи" ще оставя в детайли да разберете сами.

Още нещо което много ми хареса че Козматка е можел да създаден героят си в нашите очи да бъде перфектен учен, без проблеми и да бъде винаги показващ колко е важен само защото е учен. Но, напротив Ерик е свястно момче, което макар и изпаднал в дупка, обича работата си и все пак е отдаден на нея, любопитен, затворен на моменти, но е човек който държи на приятелите си и също така си има своите демони и проблеми с които се бори.

Джой - е персонаж който силно ме изненада и определено не очаквах да бъде такава каквато се оказа. Изглеждаше добро момиче, учен като Ерик и човек на който той може да се довери и да му бъде приятел, но нещата стоят по-доста различен начин.

Мирси и Викър са хората които ще помогнат на Ерик срещу надигащото се зло и разбира се ще бъдат ключови фигури в разплитането на проблема и голяма помощ.

Определено "Потрепващите" ме държа в напрежение през повечето време, имаше екшън и не веднъж бях изненадана от това което се случва и от някои хора. Мога да кажа че научих някои други неща свързани с квантовата физика и как стоят нещата с провеждането на експерименти. Тук ще спомена и единственото което не ми хареса, а именно когато Ерик и Сатвик провеждаха експеримента си, те го правиха с животни. Да, истината е че не ги нараняваха, но все пак, аз съм човек който категорично е против тези неща и вярвам че има и други начини с които може да се проведе даден експеримент.
 Но самия факт че не оставих книгата и даже ми хареса лично за мен като човек далеч от тази материя, означава че за някой интересуващ се от такива работи ще бъде още по-интересна.
За мен беше нещо доста различно, но и свежо!



  " - Човешкото разбиране на света започва със суеверията. 
     После се появяват великите мислители - Платон, Аристотел, Галилей, Да Винчи, Нютон - всеки от тях е дал своя принос, за да излезем от мрака, всеки е добавил по един слой към обвивката. И в резултат на тази нова вълна от рационалност всички стари суеверия отпаднали. Тогава се появили Кантор и Поанкаре, математиката и физиката навлезли в нова златна ера. 
     Докато не започнали да се появяват пукнатини."




                             Благодаря на издателство Ибис за предоставеното копие!



--- --- --- --- --- 



                                    Благодаря Ви, за отделеното време!!!     

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ