Пропускане към основното съдържание

"Деца от кръв и кости" от Томи Адейеми



                                        Здравейте, приятели!



                         Издателство: Егмонт
                         Цена: 19,90лв.

--- --- --- --- ---

      АНОТАЦИЯ:

Потопете се във фантастичната земя на Ориша 11 години по-късно, след като магията е изчезнала..

Те убиха майка ми.
Те отнеха магията ни.
Те се опитаха да ни погребат.
Дойде моментът да се надигнем.

Зели Адебола все още помни времето, когато почвата на Ориша е жужала със силата на пропитата в нея магия. Огнените магове са творили пламъци, Приливните магове са подчинявали вълните, а Жътварите са зовели душите на мъртвите.

Но всичко се променя в една нощ... нощта, в която магията внезапно изчезва. По заповед на безмилостен крал маговете са преследвани и убити. Това оставя Зели без майка, а народа ? – без надежда.

Сега Зели има възможността да възроди магията и да отвърне на удара на монархията. С помощта на една хитроумна принцеса тя трябва да изпревари онези, които са решени да заличат магията завинаги.

Смелостта невинаги крещи.
Доблестта невинаги блести.


---- --- --- --- ---

 "Деца от кръв и кости" ни пренася в измислената страна Ориша и в Африканската атмосфера и обичаи, идеята която авторката е измислила много ми допада, определено за мен беше доста интересно, тъй като за първи път имах възможността да се докосна до тази култура.
 Разбира се с всички тези неща има магия,различни видове животни, битки и т.н.

Признавам си че самото четене мина на етапи при мен, в началото ми тръгна леко мудно и след 100-ната страница се засилих и ми стана доста интересно, след това отново имаше част от книгата която минах доста трудно, докато не стигнах до последните 103 страници. Финала много ми хареса, имаше динамика, действие, развръзка и честно казано неща които аз не очаквах.

Искам да обърна вниманието ви към четиримата ни главни герои:

 ✩ Зели Адебола - цялата история се върти около нея разбира се и тя е ключов персонаж в всички важни моменти. Харесах Зели още от самото начало, първо беше твърде твърдоглава, после несигурна, после след редица случки стана по-силна от всякога и все пак борбена до край.

 ✩ Тзеин Адебола - е брат на Зели, много ми допадна връзката която беше изградила авторката между брат и сестра. Вярно е имаше моменти в които се караха и то доста, но това беше породено от загрижеността на Тзеин към сестра му и все пак той и беше голяма упора.

 ✩ Амари - Дъщеря на краля на Ориша. Скоро не ми се беше случвало, някой да ме дразни толкова колкото тя в началото. Мислех си, добре, освен това което направи в началото когато избяга от двореца, (което признавам си е много важно за развитието на историята) това момиче може ли и изобщо ще направи ли нещо друго в тази книга?! Постоянно мрънкаше, това не мога, онова не мога, забравила съм да се бия и така нататък. И по средата на книгата, като че ли изведнъж се събуди от дълбок сън, стана по-дейна, здравомислеща и започна да помага на Зели и Тзеин. Също така и мнението ми се промени след една определена случка.

 ✩ Инан - Син на краля на Ориша. Също така е и генерал на част от армията на баща си. Още от самото начало се вижда че е различен от краля. В много моменти му се налага да върви срещу себе си, само заради баща си, които му втълпява че магията е лоша и всички магове е трябвало да бъдат избити и следователно да се подтиска всичко магично. Освен в сестра му Амари, той е другият персонаж в който се вижда по-осезаема промяна и лутане от едната крайност в другата.


 Разбира се има и още няколко по-важни персонажи, но за тях няма да ви говоря, а ще оставя да ги откриете сами.

 Тук, идва и момента в който ще си кажа и кое беше нещото което не ми хареса и до някъде ме вбесява.
Става въпрос за частта в която проследяваме взаимоотношенията между Зели и Инан, за мен не е нормално двама човека които в началото толкова много се мразеха и се гониха в случая из цяла Ориша за да се избият, изведнъж да се влюбят че чак да не могат един без друг и освен това все пак тази книга не е някакъв захаросан любовен роман и мисля че тук авторката малко се е престарала. Това което компенсира малко поне е че към края се държат по-нормално от към любовни трепети.

Пълна противоположност пък са любовните взаимоотношения между Тзеин и Амари, всичко протече както си трябва. Когато се запознаха нямаше нищо, след време станаха приятели и още малко по-нататък започна да се усеща как и двамата имам симпатии един към друг. Лично те като двойка и как всичко се разви при тях ми хареса много повече.

 Както казах историята ми хареса, потопих се в нова култура и си намерих още една нова любимка в лицето на леопанерата Найла. Стилът на писане на авторката ми допадна, макар и на моменти да ми липсваше действието, добре изградени персонажи и отново да спомена че финала много ми хареса и с нетърпение чакам продължението.

И последно е самото издание което издателство Егмонт ни предлагат. Корицата е оригиналната, много е красива определено, плюс това вътре има карта (даите ми карта и не ме търсете 😜 ) имаме и нещо като хронология на 10-те магически клана.


       " Твоите хора, твоите стражи - те са просто убийци, изнасилвачи и крадци. Единствената 
            разлика между тях и престъпниците са униформите, които носят." 


       " Каквото и да казваше светът, магията ми беше красива. Дори и без сила, боговете ме 
            бяха благословили с дар." 

       " Ако нямаме магия, те  никога няма да се отнасят към нас с уважение. Думите на тате се 
           връщат в главата ми. Трябва да знаят, че можем да отвърнем на удара им. Ако подпалят 
           домовете ни, ние също ще подпалим техните." 


--- --- --- --- --- 


                                                    Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ