Пропускане към основното съдържание

"Принцеса на Пепелта" от Лаура Себастиън



                                                Здравейте, приятели!



                                  Издателство: Егмонт
                                  Цена: 14,90лв.



--- --- --- --- ---

           АНОТАЦИЯ:

Принцеса на пепелта” е епично фентъзи на Лаура Себастиън. Една безмилостно жестока история за момиче, което трябва да се пребори, за да си вземе трона обратно..

Теодосия е едва шестгодишна, когато страната й е превзета. Майка й, Кралицата на пламъка и яростта, е убита пред очите й. На този ден императорът коронясва Теодосия със срамна титла – Принцеса на пепелта.

Десет години Теодосия, наричана Тора, чака мига, в който отново ще бъде свободна. Преструва се на празноглава и наивна, за да избегне бруталните наказания. Потиска всички свои мисли освен една: „Прави императора щастлив и ще бъдеш в безопасност!“... до нощта, в която той я принуждава да екзекутира последната си надежда за спасение.

Твърде дълго Принцесата на пепелта гледа земята си плячкосана, а хората си – поробени. Но сега е време всичко да приключи.

--- --- --- --- ---

  Ето, това е, това е нещо което явно търсих тази година и го намерих. История която да ме грабне още от първата страница и да не ме остави до последната, история в която лично аз не намерих нещо което да не ми хареса.

Преди да продължа с впечатленията си от книгата, искам да ви запозная с някои от главните ни герои.

 ✩ Теодосия - Тео или още наричана Тора. Принцесата на пепелта, видяла как убиват майка й, тя е принудена да живее като роб в собствения си замък и израства около убиеца и поробител на нейните хора. Харесах я още от самото начало, в хода на историята проследяваме нейното духовно израстване.

 ✩ Сьорен - син на Краля. Мога да ви кажа че още от самото начало се вижда че принца е много, много различен от тираничния и луд крал. Да, минава време докато и той самият си го признава на глас и започва да действа по-въпроса. Макар и да е правил неща с които не се гордее, по-заповед на баща си, краля, то Сьорен, винаги е искал да живее в една по-добра и мирна Астрея.

 ✩ Крес - дъщеря на човека, които е убил майката на Тео. И все пак с годините Теодосия, няма друга, по-близка приятелка от нея. Кресцендия е много красива и чиста, винаги е искала да стане кралица като я омъжат за принца, но... не винаги става така като иска човек.
През повечето време, Крес ми беше забавен и леко наивен персонаж, но на края, честно казано ми стана безразлична, заслужи си всичко което и се случи.

 ✩ Блейз - приятел на Теодосия от детство. Харесвам Блейз, превърнал се в красиво момче и доста добър воин, иска да помогне на старата си приятелка, да заеме мястото което и се полага. Теодосия има така наречените "Сенки", които винаги я наблюдават и следят за да докладват на краля, но накрая след няколко случки той и неговите приятели - Арт и Херон, заемат тези места и започват малко по-малко да й помагат и разбира се Блейз, в много от случаите е гласът на разума.


 Няма да навлизам в самия сюжет на историята и да ви го разказвам, защото се страхувам че ще се отплесна и ще ви кажа нещо важно, споменавам само по-важните за мен герои и ще спомена само няколко неща които ще намерим в книгата.

 Разбира се имаме си един деспотичен и ужасен крал, принц които не иска да бъде сянка на баща си, момиче което е изгубило родителите си, земята която и се полага и същността си, но и лоялни приятели и поданици, които да и помогнат да си върне земята и титлата. Имаме пирати, кораби, интриги, убийства, предателства, любов и още и още...

 Да, знам че може би ще се повторя отново, но, стилът на писане на Лаура Себастиън много ми хареса, влюбих се още от първата страница, успяла е да изгради един нов и интересен свят с перфектно изградени персонажи, които обожавам. Харесвам Блейз, но Сьорен признавам си обожавам го с всички негови лоши и добри страни. Теодосия също стана голяма моя любимка, макар на моменти да правеше неща, които изглеждаха глупаво и след редица случки свързани с принца, и последвалите такива към финала, аз я разбирам до-някъде, защо постъпи така.
И в тази история имаме любовни връзки и дори триъгълник, но това което ми направи голямо впечатление и много ми хареса е че авторката не бе прекалила и нямаше тези захаросани любовни чувства и постъпки. Бяха в реда на нормалното, новата ми любима двойка е Теодосия - Сьорен и макар че в началото всичко беше само игра, то после тотално се промениха нещата и колкото и да е трудно и за двамата, те наистина са много сладка двойка. Докато Блейз, лично аз предпочитам да е само приятел на Тео.

 И последно, няколко думи за самото издание, което издателство Егмонт, ни предлагат.
Поредната прекрасна корица, която аз откривам през тази година, корицата е оригиналната и е много ключова за самата история, което е плюс за мен. Вътре има карта, същност цели две - една по-голяма и една по-малка. ( в предното си ревю, а и всъщност, във всяко в което книгата има карта, ви надувам главите, колко много лудостта ми се обажда, и радостта ми е голяма 😜 )
От всички книги които прочетох през тази година, тази е от малкото, които ме карат да се чувствам по-този начин, напълно завладяна от нея, доволна и караща ме да искам още и още и ако може да не свършва, дадох 5 звезди на книгата в Goodreads и нямам никакво търпение за продължението. Искам да видя какво ще се случи с моите любимци Теодосия и Сьорен!


       "Сьорен има слабост към спасяването на девици в беда и ролята ми е много лесна за 
          пресъздаване. Единственото, което е нужно, са уголемени очи, колебливи усмивки и 
          вълк, който да ме гони по петите." 


       " - Никога не съм си мислил, че мога да се противопоставя на баща си, докато не те видях 
           да го правиш. Ти искаш бунт. Аз ще ти помогна да драснеш клечката кибрит."


--- --- --- --- --- 


                               Благодаря Ви, за отделеното време!!! 

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ