Пропускане към основното съдържание

"Лешниковата гора" от Мелиса Албърт




                                                   Здравейте, приятели!




                                  
                                      Издателство: Ера
                                      Цена: 15,99лв.




--- --- --- --- ---

      АНОТАЦИЯ:

Имало едно време майка и дъщеря, които прекарвали по-голямата част от живота си на път и винаги на крачка пред странния лош късмет, който ги следвал по петите. И възможно най-далеч от "Лешниковата гора"...

Така започва историята на Алиса, чието най-голямо желание е да се запознае с баба си. Легендарната авторка на хитова книга със зловещи приказки живее уединено в имението "Лешниковата гора". Срещата обаче се оказва невъзможна, защото тя умира, малко след като Алиса навършва 17 години.

И животът на момичето се преобръща... Майка й изчезва и Алиса знае, че има само едно място, където може да я търси - "Лешниковата гора". Тя рискува всичко и се впуска в опасно приключение с помощта на съученика си Елъри, който е неотлъчно до нея. Но може ли да му вярва? Дали зад решението му да помогне не се крие нещо друго...

Мелиса Албърт ни потапя в един вълшебен свят с лекота и майсторство, присъщи на истински почитател на приказките. "Лешниковата гора" бързо се превръща в световен феномен, като покорява класациите по цял свят. В най-скоро време се очаква да излезе и филмът по книгата от продуцентите на "Дивергенти" и "Великият Гетсби".

--- --- --- --- ---

     Благодаря на издателство Ера за предоставеното копие!

 Цялата книга лъха на приказки... че кой не обича приказките!?
Самия замисъл на авторката много ми хареса и след прочита на книгата, останах много доволна и приказно настроена. 😉

Ще започна от това което не ми допадна, а именно прекалено дългите описания. Да, разбирам че все пак трябва да се запознаем със героите, със целия приказен свят и самата атмосфера, но когато стане прекалено дълго, лично на мен ми става скучно и просто искам по-бързо да мина тази част и да се продължи напред със важните неща.
Другото което не ми хареса и съответно е свързано със тези дълги описания е липсата на действие в първите 150-160 страници. Не ми харесва да чета за едно нещо или дадена ситуация, около 2-3 страници. Искаше ми се повече действие, лека по лека да има напредък, но не. И все пак след тези страници, плавно, плавно, авторката ми даде това което исках и очаквах. Динамика, повече действие и полека лека магията се върна, усещането което имах в началото за потайност също бе на лице и любопитството ми какво ще се случи с главните герои, също отново се появи.
И последното на което на няколко пъти му изпуснах края беше това че примерно, ако в един момент чета че Алиса влиза в имението и се качва по стълбите да речем, то два реда по-нататък, чета как Алиса е някъде съвсем другаде и прави нещо съвсем различно. Имах няколко такива момента и не мога да си обясня, в мен ли е проблема или авторката е прескочила едно две неща?


И сега какво ми хареса. Както вече споменах, аз съм човек който обича приказките, а тук някои приказки бяха пресъздадени по-един малко по различен, тъмен и зловещ начин, което според мен, се е получило доста сполучливо. Имаше в различни етапи от книгата, случки и герои, за които подозирах какво може да се случи, дали ще се върнат отново в историята или пък не, и всъщност ми беше много забавно да си имам някакви теории, (бяха три) и те пък като никой друг път се оказаха верни.Имах и моменти в които като четях и реакцията ми буквално беше "Моляяяя, това наистина ли е, наистина ли се случва, ама то е супер яко!?"
Още от първата страница, усещах едно леко странно чувство, което ме караше да искам да чета и да чета докато не стигна до края и не разбера какво се случва със всички готини персонажи и разбира се с имението "Лешниковата гора".
 Харесвам Алиса, но една идея по-любим персонаж ми стана Финч, забавен, верен и винаги подкрепящ.  Определено разчупи нещата и много се ядосах след като първоначално му се случи нещо лошо, но пък се зарадвах от финала които имаше неговия герой. Много ми допадна и Ела, макар да нямаме много допир със самата нея, а по-скоро от разказите на Алиса, докато я търси. Много силно впечатлена и определено останах много доволна от факта че авторката не е включила по някакъв начин, любовната линия между главните герои, а по-скоро любовта и силно изградената връзка между майка и дъщеря.
Финала ми хареса, доволна съм честно казано и със удоволствие бих прочела и продължението за да се впусна в ново приключение с Алиса и компания.

Последно, но също така важно е самото копие което издателство Ера ни предлагат.
Започвам с корицата, лично за мен напълно отговаря на мрачната и приказна атмосфера която витае вътре в книгата, много ми харесва и според мен е много по-красива от оригиналната. Разбира се тази прекрасна корица е дело на Фиделия Косева, а превода е от Юлия Чернева.



           "Говореше като жена, която знае повече за книгите, отколкото за хората."


           "Исках мама. Исках я така, както е невъзможно да искаш нещо друго на света. Тази първична и остра потребност ме караше да се чувствам сама и изгубена в един студен и страшен свят, като игра в копа сено. Исках мама."


           "Това е денят, в който покойната ми баба ми каза, че майка ми не ми е майка. Че аз съм персонаж от приказка, отскубната от друго място."



--- --- --- --- ---  



                                 Благодаря Ви,за отделеното време!!!  
 

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ