Пропускане към основното съдържание

"Злият крал" от Холи Блек #2




                                                       Здравейте, приятели!





                                        
                                               Издателство: Ибис 
                                               Страници: 288 
                                              Цена: 14,90лв. 





--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ: 

   Пленителното и омагьосващо продължение на „Жестокият принц“

След изумителното разкритие, че Оук е наследник на трона на Царството на феите, Джуд трябва да опази малкия си брат. За да го постигне, тя сключва сделка със злия крал Кардан, в замяна на която той се заклева да й служи една година и един ден. Така тя се превръща в истинската, но тайна власт зад трона. Управляването на постоянно променящите се политически съюзи в Царството на феите е достатъчно трудно, дори и Кардан да беше лесен за контролиране. Но той прави всичко възможно, за да я унижи и подкопае авторитета й, макар и привличането му към нея да не е намаляло.

Когато става ясно, че някой от обкръжението на Джуд възнамерява да я предаде, застрашавайки не само нейния живот, но и на всички, които обича, тя трябва да открие предателя и да се пребори със собствените си объркани чувства към Кардан, за да запази властта си в света на феите...


--- --- --- --- ---

  Да кажа че съм просто влюбена в творчеството на Холи Блек ми се струва недостатъчно, както споменах в ревюто на "Жестокият принц" , Блек имаше намерение да ме отвее, направи го и със третата й книга която чета, го направи още веднъж. В началото се чудих как може да се продължи тази ударна вълна от първата книга, но всъщност когато един човек е талантлив и наистина добър в това което прави, няма как да не се получат нещата.

В "Злият крал" има още повече интриги, развитие на героите и на историята, лично за мен и няколко неочаквани обрата. Хареса ми че видимо през цялото време се случваше все нещо, но далеч не беше претрупано и най-вече макар и за толкова кратък диапазон от събитията в книгите се виждаше известна промяна в Джуд и Кардан.

Казват че е всъщност е по-трудно да запазиш властта от колкото да я спечелиш и това което се случва в тази книга е точно така. Кардан е обещал да служи на Джуд - една година и един ден... но нали не сте си помислили че всичко ще мине по мед и масло. И двамата все още изпитват голяма неприязън един към друг, но и влечение. Джуд е успяла засега да скрие брат си Оук от всичко и всички които искат да му навредят или използват за собствени облаги, но разбира се това си има своята жестока цена.
Опасността надава глава от всякъде... от дълбините на морето се задава враг по-силен от всякога, Бейлкин - брата затворник продължава всячески да прави опити да си върне Царството на елфите, а доскорошните поддръжници на Джуд, започват да се съмняват в нея и избора на Кардан за крал.

Разбира се все пак това е Кардан и нещата няма как да бъдат лесни, освен трудните взаимоотношения между него и Дуарте, краля на моменти не се държи на ниво пред самия си народ и имаше доста интересни и забавни случки. Разбира се къде без помощта на Лок, който се превърна в нещо като Министър на веселието и панаира стана голям.

Освен че Джуд трябва тайно и чрез Кардан да се бори с всички за да опази голяма тайна че тя е повече от Сенешал на краля. В входа на историята и всичко което ще й се случи ще трябва да се пребори психически с голямо за нея предателство от човек или може би не... който и беше много близък и не на последно място с това което Кардан направи накрая на книгата.
По-принцип не обичам отворения край в една книга, макар и да е предпоставка за продължение, защото повечето ми изглеждат някак половинчати. Този край е втория който ми харесва и то точно защото е написан по-начин който не ми изглежда написан наполовина, напълно задоволителен е за мен и мога да кажа с чисто сърце че ще чакам колкото време трябва за следващата книга. И едната причина е точно тази последна постъпка на Кардан към Джуд и искам да видя какви ще са последствията от тези негови действия.

За самото издание нямам какво да кажа, оригиналната корица е прекрасна и на български е пресъздадена отлично и разбира се традиционният книгоразделител на издателството което за мен е прекрасно допълнение към всяка една книга.


  
    "Свикни с тежестта му - беше й казал Мадок. - Трябва да си достатъчно силна, за да можеш да удряш, удряш и удряш, без да се измориш. Първият урок е да станеш толкова силна. Ще боли. Болката те прави силна." 

   
     "Така си и мислех. Не съм те преценил правилно. Пренебрегнах желанието ти да станеш рицар. Пренебрегнах способностите ти на стратег, силата ти... и жестокостта. Това беше грешка и няма да я допусна отново." 

     
      "Внимателно съм обмислила властта си над Кардан. Ако му налагам твърде много заповеди, ще се дразни, а ако са твърде малко, ще успява да ги заобикаля. Но съм доволна, че се погрижих никога да не отказва да ме приеме. И съм особено доволна, че не може да отмени заповедите ми."

    
      "На стратегическата дъска има само няколко фигури. Орлаг и Кардан, Мадок и фигура, която не разпознавам, докато не я разглеждам по-внимателно. Осъзнавам, че това съм аз, изваяна от дърво. Сенешалът. Господарят на шпионите. Създателят на крале. 
        Внезапно ме хваща страх от всичко, което съм сторила, за да се озова на тази дъска." 


       "-Не бях добър, Джуд - продължава той. - С мнозина. С теб. Не знаех дали те искам, или искам да се махнеш от очите ми, за да спра това чувство, което ме караше да ставам още по-лош. Но когато ти си отиде, когато наистина потъна във вълните, се намразих повече от всякога."



                        Благодаря на издателство Ибис за предоставеното копие! 

 
--- --- --- --- --- 


                                        Благодаря Ви, за отделеното време!!!     

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ