Пропускане към основното съдържание

"Змия и Гълъб" от Шелби Махурин

 



                                                 Здравейте, приятели! 






                               Издателство: Ибис

                               Страници: 420

                               Цена: 16,90лв.



--- --- --- --- --- 

  АНОТАЦИЯ:


Рийд и Лу са предопределени да бъдат врагове, но любовта има други планове...

Преди две години Луиз льо Блан, единствена дъщеря на Господарката на вещиците, наречени Белите дами, е избягала от майка си и се укрива в земите на краля. А за да не могат да я намерят, тя се е отказала от магията и преживява с онова, което успее да открадне. Но вещици като нея биват преследвани и изгаряни на клада от заклетите ловци към Църквата.

Рийд Дигори е капитан на ловците. Неговият живот е отдаден на Църквата и на правилото: Не оставяй жива вещица.

Неочаквано пътищата на Рийд и Лу се пресичат, а едно недоразумение ги обвързва в невъзможен съюз – в свещен брак.

Кървавата вражда между вещиците и Църквата е древна, а сурово пророчество е предвидило за Лу съдба по-лоша и от кладата. Тя не може да пренебрегне нарастващите си чувства към Рийд, но не може и да промени своята същност. И все пак трябва да направи своя избор. А любовта прави всички ни на глупаци...

 --- --- --- --- --- 

  Книгата ми хареса страшно много, просто я обожавам! 

Най-вече ми хареса че историята е различна, авторката е избягала от клишетата за принцеса която е изгубила кралството си, момчето е принц и син на краля, който се оказва че е откраднал въпросното кралство и така нататък и така нататък. Не искам да ме разбирате погрешно, аз си обичам такива сюжети и не една и две такива съм прочела, все пак "Стъкления трон" е най-любимата ми поредица, но от време на време и аз се пренасищам и имам нужда от нещо различно за четене и "Змия и Гълъб" се оказа точно това от което имах нужда. 

 

Не мисля да навлизам много, много в самата история, само ще нахвърля няколко неща. 

С какво е различна историята, например: тук главните ни герои са Лу и Рийд. Тя е вещица, а той ловец - една изключително лоша и немислима комбинация. Само че, изглежда прекалено лесно, нали? 

Миналото което и двамата крият и от което бягат ще ги застигне и направо ще ги залее.
 В стечение на обстоятелствата, Лу и Рийд са принудени от Архиепископа да се оженят, (разбира се, без никой да знае че Лу е вещица) но, двамата буквално не могат да се дишат един друг. 

Другото нещо което много ми допадна и с което съм се смяла с глас бе, точно тяхната непоносимост, номерата които си спретваха и пиперливият език на Лу. Хареса ми как всичко между тях се получи плавно. Едно от нещата на които, много държа е любовната връзка, смисъл такъв, не обичам лигавщини от типа на "Дързост и красота". Тук, едно че чувствата им се зародиха доста по-късно, вече след като се поопознаха малко повече, и друго че нямаше някакви фантасмагории и ненужни драми. 

Стилът на авторката, много ми допадна, буквално я прочетох за 2-3 дни. Удивлява ме, това по-какъв начин Шелби Махурин е успяла да вдъхне живот на героите си, не само на Лу и Риид, ами и на Коко, Ансел, Мадам Лабел, Бо, Жан Люк и Морган. Лу и Риид Дигори са просто прекрасни, няма начин да не си ги хареса човек. Като оставим факта че са вещица и ловец, като характери са толкова различни и същевременно толкова допълващи се. Лу е откачена и по-своеволна, докато Риид е сдържан и както се изказва Лу - все едно с бастун в з-----а. Но, всичко през което ще преминат, всичко което ще разберат един за друг, ще ги пречупи, ще ги накара да се обичат и да се мразят един друг, ще се чувстват предадени и всичко това ще ги оформи като нови хора, които може да имат общо бъдеще. 


     "Не можех да понасям повече тези мисли, затова слязох от леглото и се свих на пода до съпруга си. Той дишаше бавно и ритмично. Спокойно. Той не сънуваше кошмари. Плъзнах се под одеялата и се притиснах до него. Опрях буза на гърба му и се насладих на топлината му, която се процеждаше през кожата ми. Очите ми се затваряха, дишането ми се успокои. На сутринта. Щях да се оправя с всичко на сутринта. Дишането му се накъса леко, когато се унасях." 

 

      "- Отпусни се - прошепнах до косата й. - Не хапя... много. Тих смях изтътна в гърдите ми. Тя се скова още повече. Нямаше от какво да се тревожи. Със сигурност бе чула бумтенето на сърцето ми и бе осъзнала предимството си."

 

      "- Какво криеш, Лу? 

Втренчих се в него, сърцето ми внезапно се разбумтя в ушите ми. Не можех да му кажа. Не можеше да ме пита за това. Щеше да съсипе всичко.

   И все пак... Все някога трябваше да му кажа. Тази игра не можеше да продължи вечно. Преглътнах с усилие и вирнах брадичка. Вероятно след всичко, през което преминахме, той щеше да го приеме. Вероятно можеше да се промени. Заради мен. Заради нас. Вероятно и аз можех." 

 

      Благодаря на издателство Ибис за предоставеното копие! 

 

--- --- --- --- --- 

 

                                Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Писателката: (15 дни с Фани Попова-Мутафова) от Владо Трифонов

                                                   Здравейте,             Издателство: Лемур   Страници: 192   Цена: 18,90лв. Признавам си, че не съм много, много запозната с живота на Фани Попова- Мутафова, но тази книга, това интервю от Владо Трифонов е едно много добро начало. Той ще ни представи един човек, който най-вече се е борил за романите си, те да видят бял свят и да бъдат четени. За 15 дни в които се среща с Фани Попова- Мутафова, честно казано мога да кажа, че главните теми са романите й, борбата да ги запази и най-вече дали е била нацистки настроена.  Аз бих казала, че НЕ - не е била нацистка. Но, тъй като е живяла и творила по времето на Втората Световна война, тя по-скоро е била успешно облъчена в така наречените "идеали" на един шизофреник. Била е убедена, че това което е представил като едно красиво, велико и светло бъдеще за просперитет е било правилно и това я води към затвора. За съжаление милиони хора са били излъгани и подведени от болната а