Пропускане към основното съдържание

"Мистерия в "Елингам" от Морийн Джонсън #1





            
                                                     Здравейте, приятели!




                            Издателство: Ибис 
                            Страници: 308 
                            Цена: 14,90лв. 






--- --- --- --- ---

    АНОТАЦИЯ:


Романът е финалист в Goodreads Choice Awards 2018 (категория „Литература за тийнейджъри“)

Академия „Елингам“ е частно училище, събрало възпитаници с разнородни таланти – художници, изобретатели, мислители. Изобщо всеки, който се откроява с някаква дарба. Основана е в началото на двайсети век от милионера Алберт Елингам, който искал да създаде „място, в което ученето е игра“.

Скоро след като училището отваря врати, дъщерята и съпругата на Елингам са отвлечени. Единствената следа е писмо, подписано с плашещия псевдоним Искрено коварен. Случаят се превръща в едно от най-мистериозните престъпления и остава неразрешен.

Стиви Бел е любителка на криминалистиката и е сред малцината избрани, които започват своята първа година в академия „Елингам“. Тя има амбициозна цел – да разреши мистериозния случай от преди близо век. И докато свиква с изискванията в новото си училище, там се случва нещо странно. Искрено коварен се завръща отново...


--- --- --- --- ---

  Книга точно като за мен и моят вкус... Шерлок Холмс е най-големият ми любимец, (ако има още някой не разбрал, тъй като си мисля че вече доста пъти ви споменавам този факт и сигурно ушите вече ви болят, но... 😊 ) след него се нареждат, Поаро, мис Марпъл, Мегре, а сега и прохождащата в този занаят Стиви Бел.

Като цяло историята ми хареса, изграждането на персонажите и стилът на писане на авторката.
 Запознаваме се с Стиви Бел, момиче което силно иска да се занимава с криминалистика и едно от най-големите и желания и цел е да разкрие мистерията около семейство Елингам - какво точно се е случило и кой е главният виновник.
 Кой стой зад псевдонима "Искрено коварен"...?
 И ето че късмета и се усмихва и тя е една от малкото и специално избрани тинейджъри, които имат възможността да учат в частното училище "Елингам".
След дежурното настаняване, запознаване с другите и всички тези нормални случки касаещи тинейджърите, малко по малко започват да се нареждат нещата или по-скоро над повърхността само така изглежда.
Мистерията съпътства Стиви още от страница номер едно, та чак до края, но лично според мен, всичко, абсолютно всичко в книгата си лъхаше на мистерия и нещо повече от това което привидно изглежда или пък казват.

Без повече да навлизам в по-конкретни обяснения за сюжета ще вметна още само няколко неща.
Стиви намери приятели сред учениците там, със Джанел и Нейт вече се познаваше макар и виртуално, но път според мен се оказаха неочаквано добра комбинация и ми беше интересно да чета за тях и особено когато бяха заедно.

Дейвид - един от новите хора с които се запозна Стиви и също така доста забавни взаимоотношения се получиха между тях. Закачките които имаше между тях на моменти ми бяга доста смешни и забавни.

Ви, Хейес и Ели - допълват групичка която проследяваме в книгата и които имат важни и ключови роли за самата история.

Пикс се превърна в една от любимките ми - тя е отговорничката на тази щура, странна и вечно забъркваща се в бели, група тиинейджъри. Но, тя далеч не е от този тип надзиратели, които само кръжат и се чудят в какво да те хванат и да те заведат при директора. Пикс е щура, забавна, но и здраво мислещата страна, която винаги е насреща да те изслуша и да ти помогне.

 Още нещо което ми хареса е това че паралелно се проследяват настоящо убийство и това което се е случило преди години със семейство Елингам. Признавам си че до края на книгата, през различни части от нея, подозирах всеки един че може да е убиеца или пък че има връзка с случая на Елингам. Лично аз така и не успях дори и за минута да заподозра, кой е този ИСКРЕНО КОВАРЕН, ако вие си имате идея, ще се радвам да споделите!?
Отворения край - не обичам такъв тип "завършеци" на книги, но предвид че е първа книга и самата трилогия е изпълнена с мистерии и разкрития ще преглътна до някъде този факт и ще си чакам продължението. Също така както споменах и в самото начало, според мен Стиви ще бъде много добра като бъдещ детектив, имах чувството че чета книга в която тя си партнира с Поаро или може би има нещо от него в себе си.

Стигнах и до частта в която да си кажа и кое не ми хареса.
Имаше моменти в които не се случваше абсолютно нищо, изглеждаше че нещо ще излезе наяве или ще се случи нещо интересно, което да върне вниманието на читателя към книгата, но просто не се получаваше. Другото което ми беше малко преувеличено и имаше шанс да се смекчи - любовните драми. Да, Деивид и Стиви ми допаднаха, както вече споменах закачките им ми допаднаха и имаше и забавни такива, но мисля че ако бяха останали само тези леки забавни намеци на харесване и привличане ще ше да бъде по-подходящо според мен.

За накрая, но също така си има своята важност, е изданието което издателство Ибис ни предоставят. По мое си мнение, корицата ми харесва, обичам такъв тип корици - включващи в себе си старинна сграда, момичето на преден план ми допада, изражението и е загадъчно и лично мен ме подтиква към това да прочета книгата и да разбера какво иска да ми каже. Харесва ми и тази част която е направена като скъсан и стар лист хартия. Като тук искам да вметна че и оригиналната корица ми харесва, еднакво с нашата.
Оформлението на корицата е на Кремена Петрова, а превода е дело на Стефан Георгиев.





                         Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност! 


--- --- --- --- ---


                                 Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ