Пропускане към основното съдържание

"Индор и Братството на Почти Пълната Луна" от Б. Н. Добрев



                                                     Здравейте, приятели! 





                                    Издателство: Акцент 96
                                    Страници: 376
                                    Цена: 15,99лв.




--- --- --- --- ---

   АНОТАЦИЯ: 


  В свят, където магията е неволно творение на боговете, се случва Немислимото. Магьосниците изчезват безследно, а изкуството им потъва в забрава.
Две хиляди години по-късно се появява Индор с най-съкровената си мечта - да бъде магьосник. Той и неговото Братство на Почти Пълната Луна (безнадеждни, добродушни, чревоугодници със свободно време за губене) изпълняват тайнствен ритуал, с който връщат магията обратно в света. Героите се впускат в редица вълнуващи приключения и ще се сблъскат с агресивна мечка алкохолик, забуления в мистерия Орден на кетъринга, коварния "Удушвач на артерии", ужаса на "Огледалния Кошмар", пълчища кръвожадни Драгхи и... Той. Древно, зло дебнещо в сенките на Пустотата...
Единствената надежда лежи в Мемоарите на Върховния магьосник Артурус Евърбрайт, скрити нейде от очите на предприемчиви индивиди със съмнителни намерения. Ще ги открие ли Индор преди Той да се завърне?

"Индор и Братството на Почти Пълната Луна" е книга първа от новата фентъзи поредица "Индор: Магия от боговете".


--- --- --- --- ---

  Книгата я имам още от както излезе, но без основателна причина все я отлагах, до миналия месец, когато вече реших че и е дошло наистина времето да я прочета. Няма да лъжа и ще си призная че имах големи очаквания... бях чувала много хубави неща за Индор, българско фентъзи, много хумор и т.н и т.н. За мое съжаление, тези мои очаквания, (за които главно аз съм си виновна) не мога да кажа че се оправдаха на 100%. По-скоро съм 50/50 имаше неща които ми харесаха, моменти които ми бяха интересни и отделни моменти в които ми беше, малко безинтересно.

Още от самото начало, големият ми проблем бе със самия Индор, определено не ми хареса държанието му и постъпките които правеше. До една определена случка, към средата на книгата, когато научаваме истината за Индор и това което му се е случило в миналото, което го е наранило и малко го е накарало да се самозабрави. И всъщност след тази случка, Индор изживява голяма промяна и вече започна да се държи много по-нормално и съвестно към всичко и всеки.

Ставаме свидетели на това как Индор иска да стане един от най-великите магьосници, но преди две хиляди години се е случило нещо много голямо, което е причинило изчезването на целия магьоснически свят...
И ето тук се появява Индор, заедно със Братството на Почти Пълната Луна, ( или по-скоро, в по-голяма част от книгата без него) изпълняват таен ритуал с който отключват нещо голямо, нещо много страшно и опасно за цялата планета. След всичко това Индор решава да замине от Морнингууд и да търси Мемоарите на Върховния магьосник Артурус Евърбрайт, освен че те ще му помогнат в битката срещу напиращото зло, то Индор и ще научи много неща за магията.
Наистина изпълнена с много хумор и приключение, то ако искате да се посмеете от сърце и освен това да се порадвате на книга от български автор, то тази е точно за вас.


Паралелно с историята на Индор, макар и по на рядко, проследяваме и историята на Джак и Кейт. В началото когато прочетох първата глава посветена на тях, ми беше малко странно и не ми се връзваха почти никъде, но отново към края на книгата, когато е самото развитие и Джак и Кейт се срещат с Индор, всичко ми се подреди и имаше смисъл.
След голямата промяна у Индор и когато вече не ме дразнеше толкова много, определено успях да се насладя много повече на самата книга и приключението което изживяваше главния герой. А най-голяма любимка ми стана Кейт, много борбена и здраво мислеща, приятна персона.

На второ място се нареждат Галдор Зачервения - който само му дайте да пие и ще бъде най-щастлив на света. И пълната му противоположност, въздържащия се от алкохол - Ото Столнър. Голям майтап беше с тия двамата и техните малки припирни.


Както казах очакванията, които сама си сложих не се оправдаха, но не останах и разочарована. Самата история е увлекателна, имаме магия, приключения, смях, богове и т.н.... но не мога да скрия тези неща които споменах по-горе и че точно те отнеха от пълното удоволствие докато четях. Имаше части от книга в които не се случваше почти нищо и лично на мен ми беше малко безинтересно, след това пък се случваше така че изведнъж нещо се случваше и беше много интересно, последните 120 страници, най-много ми харесаха. И все пак няма да скрия че ми беше достатъчно интересно за да продължа и със втората книга и да проследя какво ще се случи с Индор, Кейт и Братството на Почти Пълната Луна, също така и хуморът, който съпътства всеки един участник в тази книга.

И на края няколко думи и за самото издание - корицата мисля че всеки ще се съгласи че е една от най-красивите и готини корици, които имаме на българският пазар и освен това е и на наш си автор. Колкото до съдържанието вътре, още в самото начало има карта, ( мисля че вече достатъчно съм ви надула главите с това колко многоооо... обожавам да има карти в книги) която лично на мен ми бе много полезна. И случайно или не имам и в голям формат. ( от лимитиран BOPS) Следващото нещо което също ми беше много полезно, илюстрациите на героите.


    "-Името е Джак Тауърз, милейди. - представи й се той и й направи реверанс. - Идвам от далечните земи на Добрите Обноски, където никога не е късно за чаша горещ чай. Инструктиран съм от Нейно Величество Етикецията да бродя надлъж и нашир и да впечатлявам красивите жени с Безупречните си Маниери!" 

  
  "-Изборът. Човек винаги има избор. До самия край. Житейският ни път не е права линия, предварително начертана, за да я следваме сляпо. Разклонения, неочаквани завои и обрати изпъстрят пътешествието ни през чудото на живота. Благодарение на теб най-накрая се събудих от кошмара. Бавно и сигурно се саморазрушавах отвътре, неспособен да се опълча срещу най-големите си страхове - да остана сам, да си отида от света без да съм познал истинска любов и приятелство. Показаното ми в тази зала ме накара да проумея, че жаждата за мъст и скърбенето по отминали събития са безсмислени. А що се отнася до теб... у теб клокочат горчива омраза и ненавист. Съжалявам те, ала уви, не мога да ти помогна."

  
   "Любовта е най-чистото, най-силното чувство, познато на човека, не я подценявай. Тя е истинската магия, именно тя стои в основата на съществуването ни. Създадени сме, за да обичаме, пламенно и безрезервно, не за да водим безсмислени войни и да се ненавиждаме помежду си." 




--- --- --- --- --- 



                                        Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ