Пропускане към основното съдържание

"Ставри и Прокопи: Истории до контейнера за смет" от Ана Стоилова





                                                          Здравейте, приятели!




                                           Издателство: Хермес 
                                           Страници: 128
                                           Цена: 14,95лв.



--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ:

 Ставри и Прокопи са приятели. Те споделят един дом, храната си, премеждия, истории, а понякога и еднакви виждания за света. Имат оживени социални контакти и се наслаждават на живота.

Ставри и Прокопи са кучета и с удоволствие биха ви заговорили на улицата, но за жалост, вие няма да ги разберете – ще си помислите, че лаят.

Те са персонажи от детството на две пораснали момичета и сега се завръщат, за да разместят местата на сериозното и забавното, на важното и незначителното, на страшното и обичаното, и дори да променят представата ни за времето. В новите им истории има малки недоразумения, прости обяснения на сложни казуси и мъдри заключения. Всичко е лесно, когато умееш да бъдеш приятел. И когато в небето над теб прелита ято чавки – сутрин на север, а вечер на юг.

--- --- --- --- ---

  Като човек който 100000 пъти е казвал че обожава кучета и само да ми дадете книга за тях и ще бъда най-щастливия човек, го казвам отново.
Дари от книжарница Хермес за пореден път ми предложи книга която няма как да не ми хареса и веднага ще ми влезе под кожата и така беше.

Ставри и Прокопи са две много готини кучета, всяко от тях с различна и много болезнена история, но в последствие намерили се и открили едно местенце с контейнер и блок с добри хора.
Ставри е малък и рошав. Преди си е имал стопанин, дядо с който са чели книжки и така е научил много неща от живота на хората. Но след като стопанина му умира, той остава на улицата. Честно казано това ми е толкова познато за съжаление в днешно време.
Прокопи е голям и черен. Той винаги е живеел на улицата. Майка му е живеела на село, но за да не попадне на лоши хора е изпратила малкото си момче да отиде в града и много да се пази.

 След като се случват някои неща, както вече споменах те се намират, стават неразделни приятели и също така си намират и местенце където да живеят.
В началото разказа започва от едно семейство с деца, които искат приказка, след това книгата се развива от името на кучетата. Те ни разказват за това как са се срещнали, защо живеят близо до контейнер и всъщност мястото където живеят не е чак толкова лошо, също така ни запознават и със другите си приятели - кучета и общите им приключения.

Тази история лично е много близка до мен защото темата с уличните кучета ми е много на сърце. Любовта и привързаността ми към кучетата е от майка ми. Още от както съм била много малка, почти бебе, ми е разказвала че винаги сме имали кучета, а после след като поотраснах заедно ги прибирахме от улицата и всяко едно ставаше част от семейството ни.
Аз не деля кучетата на породисти и улични - всички те са същества, които искат да бъдат обичани, да бъдат уважавани и да получават храна и вода. Това че не могат да говорят, не значи че трябва ние да издевателстваме с тях.
Може би малко се отплеснах и съжалявам за това, но тази книга е с малко по-положителен пример.
Ставри и Прокопи успяват да си намерят местенце до един блок, който се оказва пълен с добри хора, които им оставят храна, вода и нямат проблем с това че до тях има улични кучета. За съжаление в реалния живот, не всеки път става така.
За къде са кучетата без котките, така и Ставри и Проколи си имат приятелка на име Силвия. Тя е член на семейството което разказва приказки на децата си за кучетата. Силвия е много умно коте и на техния котешки и кучешки език си разговарят, тя им помага като им разяснява различни неща, примерно какво означават или за какво се използват и т.н.
Тук ще спомена и някои от приятелите на главните ни герои, за които ми беше интересно да чета - Али, Цезар и Мартеничка.

Стилът на авторката ми допадна, лесно и бързо се чете книгата. А илюстрациите дело на Мая Лилова и Бела Лилова, намиращи се през цялото време из страниците са изключително красиви.


   "Седяха си Ставри и Прокопи под навеса до контейнера за смет, мърдаха си пръстите на краката и се чудеха какво да правят."


   " - Силвия, ти на колко години си? 
      - Прокопи, не може да питаш една дама нито за възрастта, нито за образованието, нито до кой контейнер за смет живее - беше го сгълчал тихо Ставри.
      - Пълнолетна съм. Колегите ми казаха, че мога да гласувам, каквото и да означава това - беше отговорила Силвия, гледайки ги отвисоко от терасата." 

   " -Аз не съм имал свои хора. Май не е хубаво да обичаш човек, защото един ден него може вече да го няма, а?
      - Повярвай ми, заслужава си..."


--- --- --- --- --- 



                                         Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Писателката: (15 дни с Фани Попова-Мутафова) от Владо Трифонов

                                                   Здравейте,             Издателство: Лемур   Страници: 192   Цена: 18,90лв. Признавам си, че не съм много, много запозната с живота на Фани Попова- Мутафова, но тази книга, това интервю от Владо Трифонов е едно много добро начало. Той ще ни представи един човек, който най-вече се е борил за романите си, те да видят бял свят и да бъдат четени. За 15 дни в които се среща с Фани Попова- Мутафова, честно казано мога да кажа, че главните теми са романите й, борбата да ги запази и най-вече дали е била нацистки настроена.  Аз бих казала, че НЕ - не е била нацистка. Но, тъй като е живяла и творила по времето на Втората Световна война, тя по-скоро е била успешно облъчена в така наречените "идеали" на един шизофреник. Била е убедена, че това което е представил като едно красиво, велико и светло бъдеще за просперитет е било правилно и това я води към затвора. За съжаление милиони хора са били излъгани и подведени от болната а