Пропускане към основното съдържание

"Мляко и мед" от Рупи Каур




                                       Здравейте, приятели!




                         Издателство: Сиела
                         Цена: 14лв.


--- --- --- --- ---

   АНОТАЦИЯ:

С първата си стихосбирка мляко и мед канадската поетеса от индийски произход Рупи Каур бързо се превърна във феномен от световен мащаб. Нейните силни, смели и разбиващи табутата стихове, вдъхновени от поезията и философията на Халил Джубран и свещените текстове на сикхите, са посветени на женската сила и освобождение.

мляко и мед е колекция от поеми за любовта, загубата, травмата, оскърблението, изцелението и женствеността. Тя е разделена в четири части всяка глава има свое отделно предназначение справя се с различна болка изцерява различна сърдечна рана. мляко и мед пренася читателите на пътешествие през най-горчивите моменти от живота и намира сладост във всеки един от тях защото сладостта се крие навсякъде, стига само да имаш очите да погледнеш.


--- --- --- --- ---

  Истината е че не знам от къде да започна ревюто си за тази книга. "Мляко и мед" е супер известна книга, много се говори за нея и до някъде не разбирам защо.
 Определено тази стихосбирка не ми допадна, не ми въздейства по-този начин, по-който явно е станало при другите.

Хареса ми самият замисъл, авторката е засегнала много важни теми най-вече свързани с жените. Засегнала е темата за равенството между половете, за начина по-който повечето мъже гледат, възприемат жената и тялото й. За връзката между баща-дъщеря, й това как може да се злоупотреби с доверието на детето към родителя и последствията от това. Още от първата страница се усеща болката в всяка една дума която е написала авторката, усеща се тежестта на всяко едно стихотворение.

Книгата е разделена на четири части - Нараняването, Обичането, Счупването и Изцеляването.
Стиховете в първите две части не ми харесаха, на моменти бяха прекалени за мен. Да, темите които Каур е засегнала са важни и като жена с повечето неща съм съгласна и трябва свободно да се говори за тях. Жената трябва да отстоява себе си, това в което вярва и също така че е много повече от само едно парче месо, но това което не ми допадна е самия изказ и начин по-който бяха написани, вярвам че е можела да ги представи и по-добре.
Докато с последните две части - Счупването и Изцеляването е точно обратното, като че ли са писани от някой друг. Там виждаме как жената започва да се бори, за себе си, за това което иска като човек, за това което заслужава и за това да има добри родители, добър човек до себе си и да бъде уважавана.
Също така почти на всяка страница има илюстрации, отново дело на Рупи Каур, по-голямата част ми допаднаха, бяха свързани със самите стихотворения и те са едно от неща които вдигнаха с още една звезда в крайната ми оценка.

Книгата за мен е странна, имам смесени чувства, за съжаление намерих повече неща, които не ми харесват, бяха ненужни или може би представени по-малко по различен начин, крайната ми оценка е 3 ✩ , искаше ми се да и дам повече но няма как да стане. Беше ми доста лесно да и дам тази оценка - една звезда за половината част която ми допадна, (не хареса, а просто малко повече ми допадна от първата част) една звезда за илюстрациите вътре и една звезда за оформлението от вън на самата книга.


    Представям ви е едно от малкото стихове които ми допаднаха:

               " Не зная защо
                 се отварям
                 към хората когато знам
                 че да пришия отново парчетата
                 боли толкова много
                 след това."


--- --- --- --- ---


                        
                                   Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ