Пропускане към основното съдържание

"Небе в дълбините" от Адриен Йънг



                                                      Здравейте, приятели!



                             Издателство: Ибис
                             Цена: 12,90лв.



--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ:

Отгледана като воин, седемнайсетгодишната Ийлин се бие заедно с останалите от клана аска в отколешна война с клана рики. Животът й е суров, но простичък: битки и оцеляване. До деня, в който вижда на бойното поле невъзможното – своя брат, биещ се редом с врага… Брата, който преди пет години е умрял пред очите й.
Изправена пред неговата измяна и взета в плен от враговете си, тя трябва да оцелее цяла зима в село, където всеки е враг и всеки белег от битка може би е оставен от нея. Ала когато родното й село и това на риките са нападнати от воини на безмилостен клан, смятан за легенда, Ийлин става още по-решена да се върне при обичното си семейство.
Не й остава друг избор, освен да се довери на Фиск, приятеля на брат й, който гледа на нея като на заплаха. Те трябва да направят невъзможното: да обединят клановете и да се бият заедно, ако не искат да бъдат избити до крак. Тласкана от обичта към своя клан, както и от зараждащата се любов към Фиск, Ийлин трябва да реши какво означават за нея лоялността и семейството и да се довери на хората, които е мразила цял живот…


--- --- --- --- ---


   Обичам тази книга!!!
Обичам истории за викинги, що филм или сериал има и го дават по-българските канали, аз съм го изгледала, сега на лаптопа продължавам да си тегля и "Викинги". С прочита на тази книга, осъзнах че имам нужда и да чета за тях.
Какво ми хареса в книгата, освен че става въпрос за викинги, амиии... всичко.
  ✩ Изключително много ми хареса как Адриен Йънг е написала бойните сцени, точни, реални и крайно интересни. 
  ✩ Ийлин е на 17г. но искам да знаете че освен това, тя няма нищо общо с типичните YA героини с които сме свикнали. Тя е изграден войн, викинг, който има няколко битки зад гърба си, знае какво иска, какво трябва да направи за да го постигне и тук няма този момент в който да трябва да се доказва пред някой, тя вече го е направила.
  ✩ Бащата на Ийлин и водач на клана на Аските, много ми допадна, защото макар и викинг, той, а и като цяло всички се отнасяха на равно с жените. В случая Аги е баща за пример по-това време в което се развива историята, не веднъж се вслушва в дъщеря си и без дори да се замисли и гласува огромно доверие на бойното поле и за тактиката.
 ✩ Другото което много ми хареса е факта че тук нямаме така наречените - любовни триъгълници, които да изместват главната тема на историята. След половината някъде на книгата, проследяваме зараждащата се любов между Ийлин и Фиск, но всичко е в кръга на нормалното.
 ✩ Макар Ийлин да е главната ни героиня, то брат й Ири е спойката която подтиква всяка една ситуация и съответно развитието в историята.
Фиск е от клана Рики, смъртните врагове на Аските - хареса ми как в стечение на обстоятелствата, двата враждуващи клана, успяха да намерят път едни към други, да загърбят неприязънта си и години загуби на любими хора в името на общия им враг и по-този начин да се спасят взаимно.
Мюра е най-добрата приятелка и другар в битките на Ийлин, взаимно се пазят и споделят всичко. 



   Това бяха някои от нещата за които исках да ви споделя, но няма да продължавам повече защото се притеснявам че може да се изпусна и да ви издам нещо важно, а аз не искам това.
Вече към края на Септември месец, съвсем спокойно мога да кажа че тази година за мен е "Годината на новите автори". Йънг е поредната такава за мен и тя попада в категорията любими автори, стилът й на писане много ми хареса, нямаше излишни и ненужни обяснения, описания и други подобни. Както казах перфектно пресъздадени бойни сцени, всичко свързано с викингите, техните обичаи, дрехи и мислене. Връзките между баща и дете, брат-сестра и предателството което съпътства Ийлин и Ири, приятелството между тях и не на последно място същността им и това което ги изгражда като хора. Много добре изградени персонажи и като цяло всички е издържано в кръга на нормалното.

И сега идва ред и на копието което издателство Ибис ни предлагат. Корицата е невероятно красива, наподобява оригиналната, но лично на мен и двете много ми харесват. Имаме традиционният книгоразделител, който е свързан с дадената книга, а самото издание е много добре издържано. Превода е на Вера Паунова, а корицата е на Златина Зарева.

  
     "Момчето, с което бях споделила детството си. Момчето, с което се бях била рамо до рамо. 
      Беше по-лош от всеки враг. И кръвта, която деляхме, сега беше отрова във вените ми."

     "Той се огледа из къщата. Преценявайки какво иска да вземе. И кого иска да убие. 
       Гледах го и чаках. 
       Едно поемане на дъх. 
       Той извади ножа си. 
       Две поемания на дъх. 
       Той направи още една стъпка. 
       Три поемания на дъх. 
       Той скочи към мен и аз посегнах към тенджерата над огъня, сграбчих дръжката и я запратих към него."

        "Изрових всеки спомен за битка и го оставих да се разиграе в ума ми. Ири до мен, с брадва във всяка ръка. Мюра, тичаща пред мен, с рев в гърлото. Напомних си коя бях - воин на аска, изгубила всичко. Момиче с огън в кръвта."


--- --- --- --- --- 


                                      Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ