Пропускане към основното съдържание

"Магия от тръни" от Маргарет Роджърсън




                                                  
                                                       Здравейте, приятели!







                                         Издателство: Артемис Букс 
                                         Страници: 464
                                         Цена: 18,95лв.





--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ: 

Потопете се в магическия свят на Елизабет във фентъзи романа на Маргарет Роджърсън „Магия от тръни“.

Всички магьосници са зли. Елизабет знае това, откакто се помни. Отгледана като подхвърлено дете в една от Великите библиотеки на Аустермеер, тя отрасва сред магически гримоари, шептящи по рафтовете и дрънкащи с железните вериги. Ако бъдат провокирани, те се превръщат в гротескни чудовища от мастило и кожа. А Елизабет се надява да стане надзирател, чиято задача е да пази кралството от ужасяващата им сила.

Една нощ е освободен най-опасният гримоар в библиотеката. Отчаяната намеса на Елизабет я замесва в престъплението. Отведена от дома си, за да се изправи пред съда в столицата, тя няма към кого да се обърне, освен към заклетия си враг - магьосникът Натаниел Торн и неговия мистериозен, демоничен слуга. Тя се оказва оплетена в многовековен заговор. Не само Великите библиотеки могат да бъдат обхванати в пламъци, но и целият свят заедно с тях.

--- --- --- --- ---

 Ще започна така... Кой четящ човек не иска да прочете книга в която има магия, големи библиотеки, пълни с книги, та дори и говорещи? Кой четящ човек не иска да влезе в действието на любимата си книга и кой четях човек не иска да работи като книжар или пък библиотекар за да може да бъде сред книги... сред мнооого книги!?

 Истината е че началото хич не ме грабна, първите 60-70 страници не успяха да ме заинтригуват, но все пак бях само в началото. След това започна да има повече действие и запознаване с героите.
Елизабет е момиче което винаги е мечтала някой ден да стане надзирател в някоя от петте велики библиотеки. Както споменах по-горе, тук книгите говорят, летят и бих казала че някои от тях си имат доста лоши характери. Така наречените гримоари, биват разделени на 10 нива, като 8,9 и 10 са много опасни, толкова че са заключени с вериги.
И все пак докато стане достойна за надзирател, тя трябва да мине обучение което в последствие макар и незавършено поради ред причини, то доста и помага.

 С напредването на историята и всичко което се случва на Елизабет, става ясно че тя далеч не е обикновено момиче. Носи нещо наистина необикновено в себе си, нещо което я пази от магьосниците и тяхната бих казала доста силна магия.

Като заговорихме за магьосници, дойде време да спомена Натаниел Торн и неговият демон Сайлъс.
Първоначално около тях двамата витае една потайност, която кара читателя да иска да чете и да чете, само и само за да разбере какво крият.
Натаниел е последният от клана Торн, но в столицата, а й не само, се носи доста голяма слава. Къде хубава, къде лоша. Но, повярвайте ми, определено младият Торн е много, много различен, той е добър.

Сайлъс е демона на младият магьосник, той се грижи за него, изявява се като слуга. Но както при Елизабет и ролята на Сайлъс е много по-голяма, да не кажа й основна в цялата история.
Определено това което ми беше много интересно и определи крайното ми мнение за книгата бяха няколко неща, които ще разберете само ако решите да прочетете книгата. Иначе трябва да напълня ревюто със споилери.
Та... първо много ми беше интересна връзката между Натаниел и Сайлъс, след това историята на семейство Торн, това което им се е случило и защо Натаниел е останал сам. Минавам отново към Елизабет и също каква е нейната история, защо тя успява да устой на магията и след като се запознава с демона и младият магьосник, до къде ще стигнат като трио. Определено всички тези неща ми бяха много интересни, как ще се развият, как ще приключат и как ще предотвратят надвисналата опасност, какви жертви още ще трябва да дадат за да постигнат успех?
Също така съм много доволна че любовната история, не беше на преден план и така цялата история успя да се разгърне, без да има излишни драми. Елизабет и Натаниел изградиха първо приятелски взаимоотношения, имаха време да се опознаят, двамата споделиха тайните си и преминаха през доста неща, на моменти с голямата помощ на Сайлъс.

"Магия от тръни" е първата издадена книга на издателство Артемис Букс, пожелавам им много успехи и нямам търпение да разбера коя ще бъде следващата.
А ако искате да се потопите в света на говорещите гримоари, магьосници и библиотекари, то тогава започвайте я. Книгата се чете бързо, главите са кратки и на няколко сядания се прочита.


   "Това не може да приключи така, помисли тя, борейки се с мрака. Тя ще бъде надзирател, пазител на книги и думи. Тя беше техен приятел. Техен служител. Техен тъмничар. И ако се наложеше, техен унищожител." 

   "- Само не ми казвай, че си се поддала на чара ми - изрече той през рамо. - Уверявам те, че нищо добро няма да излезе от някаква страстна връзка помежду ни. Ти, библиотекарка от едно дребно провинциално градче, и аз, най-перспективният ерген на кралството... не е необходимо да ми се подиграваш, Скривънър. Повярвай ми! Просто излез на улицата и питай всеки. Аз съм доста известна личност."

   "- Изслушайте ме - изрече тя с нисък и бесен шепот, прекалено тихо, за да я чуе Хана. - Не съм отраснала в обикновена библиотека. Израснах във Велика библиотека. Вие можете да се присмивате на книгите, но никога не сте виждали истинска книга през цесия си живот, и трябва да считате себе си за късметлия, защото не бихте оцелели дори и един миг насаме с такава." 

   "- Господи, Елизабет, бях обречен от момента, в който те видях как изхвърли едно чудовище от каретата ми, само с помощта на метален лост. Как е възможно да не го забележиш?"

   "- И аз те обичам - отвърна тя. 
Веждите на Натаниел се смръщиха. Той изви глава настрани и примигна няколко пъти.
- Слава богу - произнесе накрая той. - Не мисля, че несподелената любов би ми подхождала. Като нищо можех да пропиша поезия. 
Елизабет продължи да прокарва пръсти през косата му. 
- Това не звучи толкова зле. 
-Уверявам те, че това ще се окаже по-неприятно за всички, дори от некромантията." 

   " - Скривънър, знам че така както си лежа тук на пода, целия облян в кръв, представям една дяволски красива фигура, за която чувам, че някои момичета намират за доста привлекателна, което не е никак странно, и ако ти си една от тях... нямам намерение да те съдя, но моля те, спри да плачеш. Това е само една повърхностна рана. Всеки момент отново ще съм във форма, за да воювам със злото."

   

 --- --- --- --- --- 


                        
                                     Благодаря Ви, за отделеното време!!! 

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Писателката: (15 дни с Фани Попова-Мутафова) от Владо Трифонов

                                                   Здравейте,             Издателство: Лемур   Страници: 192   Цена: 18,90лв. Признавам си, че не съм много, много запозната с живота на Фани Попова- Мутафова, но тази книга, това интервю от Владо Трифонов е едно много добро начало. Той ще ни представи един човек, който най-вече се е борил за романите си, те да видят бял свят и да бъдат четени. За 15 дни в които се среща с Фани Попова- Мутафова, честно казано мога да кажа, че главните теми са романите й, борбата да ги запази и най-вече дали е била нацистки настроена.  Аз бих казала, че НЕ - не е била нацистка. Но, тъй като е живяла и творила по времето на Втората Световна война, тя по-скоро е била успешно облъчена в така наречените "идеали" на един шизофреник. Била е убедена, че това което е представил като едно красиво, велико и светло бъдеще за просперитет е било правилно и това я води към затвора. За съжаление милиони хора са били излъгани и подведени от болната а