Пропускане към основното съдържание

"Елайза и нейните чудовища" от Франческа Запия




                                          Здравейте, приятели!





                          Издателство: Ибис
                          Цена: 13,90лв.



--- --- --- --- ---


    АНОТАЦИЯ:

Творбите й са феномен.
Животът й е катастрофа.

В реалния живот Елайза Мърк е срамежлива, странна и няма приятели. Но в интернет тя е ЛейдиСъзвездие – анонимният създател на изключително популярния уебкомикс „Чудовищно море“. Елайза не може да си представи да се наслаждава на реалния свят, така както го прави онлайн, а и няма желание да се опита.
Тогава Уолъс Уорленд, най-известният фен фикшън писател на нейния уебкомикс, се премества в същото училище и се сприятелява с Елайза. Той смята, че тя е просто един от многобройните фенове на „Чудовищно море“. Постепенно Уолъс успява да измъкне Елайза от нейната черупка и тя започва да се пита дали животът извън интернет не е също толкова вълнуващ.
Неочаквано тайната на Елайза е разкрита и всичко, което е градила – нейният комикс, връзката? с Уолъс, дори здравият? разум, започват да се разпадат...

 
--- --- --- --- ---

  Ето че отново съм тук, но този път с ревю на една книга, която знам за нея от миналата година. След като гледах и изчетох доста мнения за нея, така известното ми любопитство ( известно защото на няколко пъти съм го споменавала в предни постове 😄 ) се обади и тайничко се надявах по-някое време да бъде преведена и на български и ето че това вече е факт.
Издателство Ибис, тази година е едно от издателствата които ни предлагат наистина много добри книги и "Елайза и нейните чудовища" е една от тях, а колкото до това как се сдобих с нея, книгата беше в празничния BOPS и избора на Райс.
Без повече да се отплесват продължавам напред.
Няма да навлизам в много големи подробности, а по-скоро искам да обърна внимание на някои моменти от историята, героите и въпросите които са засегнати в нея.

   
    ✩ Елайза е едно на пръв поглед странно момиче, затворено в свой свят и незабележима за всички извън семейството й. И все пак тя е небезизвестната ЛейдиСъзвездие в онлайн обществото, нейният уебкомикс "Чудовищно море" е любим на голям брой хора и въпреки това никой не знае, кой стой зад него. Елайза, няма много приятели, не и в реалният й живот, но чрез комикса си тя се е запознава с двамата си единствени онлайн приятели - Макс и Еми с които си пише и споделя всичко с тях, само с тях.

    ✩ Уолъс е новото момче в училището, той не говори много, но и за това си има причина. И все пак, той ще бъде главният виновник за ОГРОМНАТА промяна в Елайза в стечение на историята. Той пише фен-фикшън към комикса и съвсем случайно без дори да подозира се запознава със самия автор.

     ✩ Дейви е прекрасната бяла топка, ( домашен любимец 🐕) която е винаги до Елайза и признавам си не се стърпях трябваше да го спомена.

     ✩ Съли и Чърч са по-малките й братя - почти през цялото време те се държат гадно към Елайза, пресмиват й се, подигват се с нея, но към края се случиха някои неща, които ме накараха да си променя мнението за тях. И последно само така бегло ще спомена още няколко персонажи, които също бяха важни за самата история; госпожата на Елайза и приятелите на Уолъс.

 

   

      Имаше части от историята, който за мен лично бяха нови или поне повече развити, а именно за това нещо наречено фен фикшън. Признавам си че съм чувала съм за това, бегло знаех за какво става на въпрос, но просто не се бях задълбочавала да разбера какво точно е, но ето че тук в тази книга, както казах това е развито и е така едно от основните теми и ми хареса, че научих нещо ново. Хареса ми че имаше история в историята, освен че проследяваме тази на Елайза, проследяваме и историята в комикса пресъздадена с прекрасни илюстрации, диалози и кратки историики.
Франческа Запия е поредния нов автор за мен и отново ми допадна новия стил с който трябваше да се сблъскам, още от първата страница ме накара да си спомня как се чувствах в гимназията и ми се прииска в някои ситуации да се върна там и да ги преживея отново. Хареса ми как авторката е изградила персонажите, как е поднесла историята и както вече споменах всичко което ме накара да почувствам.
Също така главната тема ме навя на мисълта че не трябва онлайн общуването и всъщност всичко което предлага интернет да става главна част от живота на човек, не трябва да забравяме да излизаме навън, да общуваме лице в лице и просто да съвместим тези две неща. Разбира се всичко това си дава отражение и това че главната ни геройня е затворена в себе си, не споделя с никой, липсата на приятели в реалния живот е съвкупност от това че отдава повечето си време на компютъра, родителите й, които все казват че искат да я разберат защо всъщност е такава, а ако се замислят малко ще осъзнаят че и те имат вина за това.


    Определено тази книга за мен беше доста поучителна, накара ме да се замисля както казах за доста неща и също така че това което имаме в реалния свят, като комуникацията и емоциите които си създаваме, не че онлайн не можем да ги получим под някаква друга форма, то и в двата варианта, не трябва да се затваряме в себе си, а да споделяме.

И дойде ред за самото издание което издателство Ибис ни предлагат.
Корицата не е оригиналната, но по-нищо не й отстъпва, и двете са еднакво красиви. Вътре както виждате са запазени оригиналните илюстрации свързани с уебкомикса на Елайза. Както винаги имаме и традиционния за издателството към всяка една тяхна книга, тематичен книгоразделител - любими!!! Отново едно прекрасно издание, направено с огромно качество, от първата, до последната страница!!!

 
    "Те не са мои врагове. Няма да ми се подиграват за нещата, които харесвам, или за начина, 
      по който прекарвам времето си. Може да не са ми приятели, но са мой тип хора и 
      това, че не са зад екран, не означава, че не си струва да се говори с тях." 


          "Може би е нормално. Нещата, които обичаме най-много, са  тези, които оставят 
           най-големите празнини."


--- --- --- --- --- 



                                    Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ