Пропускане към основното съдържание

"Ясновидците" от Либа Брей



                     Здравейте, приятели!

 Тази вечер съм тук със мнението си за "Ясновидците" от Либа Брей.

                                       Издателство: Емас
                                       Цена: 19лв.


--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ:

Ийви О'Нийл се замесва в поредния скандал в родното провинциално градче и родителите ѝ я изпращат за наказание в Ню Йорк. Но Ийви това и чака. През златните двайсет години на миналия век Ню Йорк кипи от живот, там е раят на тайните джаз-клубове, модните магазини и бляскавите кинозвезди. Точното място за момиче, което мечтае за слава и безгрижни дни.

Но освен в оживлението на Голямата ябълка, Ийви прекарва времето си и из прашните, тъмни кътчета на странния Музей на окултното, управляван от чичо ѝ Уил. Той изглежда е обсебен от свръхестественото, а племенничката му пази мрачна тайна - дарба, която досега ѝ е носила единствено беди. Не след дълго полицията открива тялото на момиче, белязано с мистериозни символи. Уил и Ийви са извикани да сътрудничат на силите на реда и тя осъзнава, че способностите ѝ са единственият начин да заловят сериен убиец, излязъл на повърхността от черните дебри на миналото.

Появяват се още жертви и жителите на Ню Йорк са ужасени. Целият град е вперил взор в разследването: ще успее ли Ийви да стигне до истината и какво ще ѝ коства това? Дали мракът няма да я пречупи? А през това време около нея се разгръщат историите на Ясновидците, всеки със своите тайни...

Носителката на престижната награда „Майкъл Принц“ Либа Брей ни потапя в бурната Епоха на джаза, под чиято бляскава повърхност се крие свръхестествено зло, предвестник на задаваща се буря. Настъпва времето на Ясновидците...

„Ясновидците“ е обявена за една от най-добрите тийн книги на годината от „Пъблишърс Уикли“, „Къркъс Ривюс“, „Скуул Лайбръри Джърнъл“, влиза в класацията „Топ 10“ за годината на „Амазон“. 


--- --- --- --- --- 

  Малко ми е трудно, защото съм леко раздвоена във мнението си за тази книга. Миналата година имаше много шум около нея и няма да лъжа, любопитството ми надделя, взех си я и ето че я прочетох макар и доста време да стоя на рафта. Но си мисля че е било донякъде за добро. Започнах я в последния ден на Януари, но след 30 страници я оставих, защото като чи ли не бях уцелила точния момент, и ето че на 9 март, отново се върнах към нея и я завърших. 
 Лично на мен ми вървеше много трудно, имаше моменти в които исках отново и отново да я оставя, не я чувствах като моята книга. 
Темата за тези окултни ритуали не ми е много присърце и главите свързани със това бяха големият проблем за мен. Предпочитах да чета всички други, освен тях. Да се запозная със главните герои, техните дарби, странните им характери или и двете взети заедно. 
Също така ми харесаха и моментите когато всички се събираха във Музея на чичо Уил и започваха да разгадават тези ритуали и убийства за да спрат звярът Джон Хобс. 

Историята за мен стана интересна след 350 страница, дотогава ми беше някак скучно, макар че скучно е силно казано, но истината е че ми липсваше малко повече раздвижване. Последните страници бяха изпълнени със доста екшън, разплитане на случая и същност развръзката на цялата история. Също така ми хареса и краят, дадох 4 ✪ във Goodreads, само заради тези последни 171 страници, самите герои и самата история има нейният си потенциал.  

 Сега искам да обърна внимание и на главните герои, ще ви ги представя със няколко изречения: 

 ✩ Ийви О'Нийл - няма как да не запозна със нея. Тя е 17 годишно момиче което за 20-те години на миналия век е достаааа... свободомислеща и след поредния скандал във родният си град, родителите й я изпращат във Ню Йорк при вуйчо и. 
Ийви ми хареса, още от самото начало, тя винаги има мнение, дори когато не е компетентна по-дадена тема. Обича да се забавлява и иска да покори "Голямата ябълка" и ако трябва да бъда честна, накрая го прави. 

 ✩ Уилям Фицджералд - е чичото на Ийви, който управлява Музея на окултното. Той е самотен ерген, който всички смятат за странен, но всъщност е много приятен и умен човек. 

 ✩ Джерико - е асистент на вуйчо Уил. Той е странен и доста зловещ във началото на книгата, но след това се вижда как самият той се разкрива пред нас и ми стана много симпатичен. Разбира се и неговата тайна е много интересна и определяща за самия характер на героя. 

 ✩ Сам Лойд - е самовлюбено момче ако мога да кажа, има голямо самочувствие и все пак, той също има тайна която крие. Както и при Джерико, макар и не чак толкова голямо, също търпи развитие.  А моментите когато флиртуваше със Ийви, а тя го отрязваше от всякъде, ми бяха забавни. 

 ✩ Джеймс - е брат на Ийви. Той е загинал по-време на войната, но през цялото време се усеща каква силна връзка са имали те двамата и същност колко много Ийви го обича. 

 ✩ Мейбъл и Тита - приятелки на госпожица О'Нийл. Мейбъл е по-затворена и обикновена, пада си по-Джерико. А Тита е танцьорка и също така има доста интересна история. 

 ✩ Мемфис и Исая - братя, които също така имат дарби, но докато единият я е изгубил, то другият едва сега започва да я използва. 


На моменти както казах историята беше доста мрачна за моя вкус, на няколко пъти изтръпвах, ритуалните убийства бяха описани доста подробно и самите ритуали и всичко което символизират. Не искам да се повтарям но, точно тези елементи не са ми толкова на сърце и това е нещо което не ми допадна. Може би имах прекалено големи очаквания и затова малко не ми достигна да я харесам, колкото ми се искаше. И все пак не съжалявам че прочетох книгата, последните страници оправиха до някъде мнението ми. Затова и малко по-нататък ще дам шанс и на втората част, надявам се тя да ми хареса много повече. 


                      " Животът не идва сам при теб, Мемфис. Ти трябва да си го вземеш. 
                   Ние трябва да си го вземем.Защото никой няма да ни го поднесе ей така. 
                                                         -Разбираш ли?" 


--- --- --- --- --- 


                                             Благодаря Ви, за отделеното време!!!

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ