Пропускане към основното съдържание

"Кралица на нищото" от Холи Блек #3






                                                     Здравейте, приятели!






                                    
                                         Издателство: Ибис
                                         Страници: 276
                                         Цена: 14,90лв. 





--- --- --- --- ---

  АНОТАЦИЯ: 

„Той ще бъде разрушението на короната и разрухата на трона.“

По-лесно е да вземеш властта, отколкото да я задържиш. Джуд е научила този урок, когато се е отказала от влиянието си върху злия крал Кардан в замяна на неизмерима мощ.
След неочакваната постъпка на Кардан в края на „Злият крал“, Джуд е принудена да живее в света на смъртните. Сега тя е готова да рискува всичко, за да си върне онова, което й е било отнето. Възможността се появява в лицето на изменчивата й сестра Тарин.
Когато древно и могъщо проклятие е освободено, Царството на феите е разтърсено от страх и паника и Джуд ще е принудена да избира между своята амбиция и своята човечност...

С „Кралица на нищото“ завършва завладяващата трилогия „Вълшебният народ“.


--- --- --- --- ---

 За трети път Холи Блек ни представя една силно взривяваща книга. Едно приключение, което за мен бе непредвидимо и опияняващо. Изпълнено с изненадващи случки и добре представени битки.

След последните случки и завършека на втората книга, Джуд трябва да живее в света на смъртните и да бъде просто обикновено момиче. Но, разбира се това все пак е Джуд Дуарте и тя не може да прави обикновени неща. Тя става нещо като ловец на различни по-вид създания които идват от магическият свят на елфите и се опитват да навредят на хората.
Така тя се запознава с Грима Мог, преди е предвождала армията от Кралството на зъбите. След една доста здрава битка между двете, и на по-късен етап, Джуд ще си спечели един добър и безцеремонен пълководец и довереник.
След като се прибира вкъщи при Вивиен и Оук, Джуд я очаква изненада, на гости е дошла нейната сестра-близначка Тарин. Цялата в синини и кръв, Дуарте хич не е щастлива от тази среща. Но нещата са много по-сериозни от колкото всички си мислят.

 Макар и да няма право да се връща във Елфхейм, по-никаква причина или начин, Джуд престъпва забраната.
Тя има трудната задачата да се представи за сестра си Тарин и да спаси кожата й, но защо и дали ще успее ще оставя да разберете сами.
Дали ще успее да заблуди върховния крал и неин съпруг - Кардан, баща си Мадок и винаги бдителната и далеч не обичаща я Ориана?
Задава се война която Мадок е решен да докара до край, има доста съюзници, но Джуд няма да стой и просто да чака както нейният край, така и този на Кардан и всички които обича, както и цял Елфхейм.
Тя също започва да търси съюзници по един или друг начин, колкото и трудно да става за нея, тя не спира да се бори и да търси изход. Дори Вивиан и Хедър се връщат в кралството за да и помогнат с каквото могат.
Стари познайници, предатели, приятели и нови такива ще се притекат на Джуд и дори Тарин този път ще постъпи правилно, а какъв ще бъде краят на тази прекрасна трилогия, както казах и по-нагоре сами ще разберете след като прочетете книгата.

След този силен финал на "Злият крал" бях 50/50, хем много исках да започна третата книга за да видя какво ще се случи, хем не исках защото знаех че е последна. А не мога дори и сега да кажа че съм готова да се разделя с Джуд и Кардан и техният Елфхейм. И все пак "Кралица на нищото" бе първата ми книга за 2020г., и сякаш всичко вървеше срещу мен защото прочетох книгата буквално за два дни. Обаче след тези 276 прочетени страници, които бяха доста силни, интересни, изненадващи, изпълнение с динамичност и неочаквани обрати - мога да кажа че съм повече от доволна.
За мен се откроиха няколко случки, които няма как да забравя, битката между Джуд и Мадок - определено много се изненадах и беше описана по един прекрасен начин, това което се случи с Кардан и неговото преобразяване и още няколко, които няма да споменавам защото не искам да споилвам.

Много ми се иска дори и след време, Холи Блек да ни зарадва с някоя и друга история свързана с тези герои, защото наистина се влюбих в тях и като цяло в трилогията и " Вълшебният народ". А иначе с най-голямо удоволствие, бих прочела още книги от Холи Блек!

Ревю на "Жестокият принц" може да намерите тук 
Ревю на "Злият крал" #2 може да намерите тук

  "- Всяка власт е прокълната - казвам. - Най-лошите сред нас са готови на всичко за власт, а онези, които са най-достойни за нея, не я искат. Но това не означава, че могат вечно да бягат от отговорностите си. 
- Не можеш да ме направиш върховен крал - казва той, обръща се и хуква към жилищната сграда. 
 Сядам на студената земя. Знам, че напълно прецаках този разговор. Знам, че Мадок обучаваше мен и Тарин по-добре, отколкото аз обучавам Оук. Знам, че бях арогантна и глупава да си мисля, че бих могла да контролирам Кардан. 
  Знам, че в голямата игра на принцове и кралици аз просто бях пометена от дъската."


  "Опитвам се да не се усмихна, но ми липсваше приливът на мощ, който идва в игри като тези, на стратегия и коварство. Не ми се ще да го призная, но ми липсваше рискът. Няма място за съжаления, когато си зает с опити да победиш. Или поне да не умреш."


  "Хедър отпива от кафето си. 
-Имам кошмари. За онова място. Царството на феите. Не мога да спя. Гледам хората на улицата и се чудя дали не са омагьосани. Този свят си има достатъчно чудовища, достатъчно хора, които искат да се възползват от мен, да ме наранят или да отнемат правата ми. Не ми трябва да знам, че съществува още един свят, пълен с чудовища." 


 "Той е дори още по-ужасяващо красив, отколкото си го спомнях. Те всички са красиви, но и ужасни. Това е в природата им. Нашите съзнания на смъртни не могат да ги възприемат съвсем; паметта ни смекчава силата им." 


 "-Аз обичам теб. Цял живот пазех сърцето си. Пазех го толкова добре, че можех да се държа така, сякаш изобщо нямам сърце. Дори сега то е опърпано, проядено от червеи и грапаво. Но е твое. - Отива до вратите на кралските покои, сякаш да прекъсне разговора. - Вероятно вече си се досетила - добавя. - Казвам то го в случай, че не си."



              Благодаря издателство Ибис за предоставеното копие! 






--- --- --- --- --- 




                                     
                                         Благодаря Ви, за отделеното време!!! 

     

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ