Пропускане към основното съдържание

The 10 Best Books of 2018 + малко обобщение за книжната ми година





                                                  Здравейте, приятели!




    Доста, доста се забавих с този пост и да завършва както подобава книжната си 2018 година, но така се случи че имах някои препятствия, които не ми позволиха да го направя по-рано.
И все пак реших че искам да го направя, миналата година този вид пост, го направих за първи път, беше ми много трудно и истината е че да избера моя Топ 10 за 2018г. беше още по-трудно.
Сега... нарекла съм го Топ 10, ноооо книгите които успях да избера от всички прочетени са малко повече от 10 и както миналата година отново ще си позволя някъде да сложа по две и извън класацията ще отбележа още няколко заглавия. (Стоях, мислих, мислих, гледах и не успях да избера просто 10. 😊 )
Без повече да се отплесвам, започвам със класацията, а след това реших да включа и леко обобщение за цялата година, ако стигнете до там и сте отделили толкова време да четете, то Благодаря ви!

--- --- --- --- --- 


   10. "Времето от вътре" от Хелън Дънбар
              Издателство: AMG Publishing 

  
 Ревю на книгата тук.
  Определено една разтърсваща история, много ми хареса и най-искрено ме накара да изпитам болка, тъга, разочарование, щастие, смях и радост.
Обичам когато една история ме накара да изпитам толкова различни емоции, преди една година може би нямаше да прочета такъв тип книга, точно заради сериозността и дълбокия замисъл на книгата. Но, след като я прочетох разбрах че всъщност от време на време и аз имам нужда да прочета такава история.









  9. "Забранете тази книга" от Алън Грац
         Издателство: СофтПрес

   
  Ревю на книгата тук. 
Книга за книгите! История разказана от едно малко момиче което единствено иска да чете ли чете й дори е готова да направи незаконна библиотека след като забраняват най-любимата й книга. История която показва колко силна може да бъде любовта към книгите и повдига въпроси от типа: Дали трябва да има забранени книги за по-малките? 












  8. "Басейнът" от Либи Пейдж
            Издателство: СофтПрес

  
Ревю на книгата тук.
Прочетох книгата на плажа за два-три дни някъде и беше невероятно интересна. Определено е много подходяща за лятото и все пак и тук имаме история от която може да научим много. А именно как една жена прекарва целия си живот край един басейн, там прекарва едно щастливо детство, среща любовта на живота си и без да има нужда от нещо повече да бъде щастлива и с малкото което има. И не на последно място, намира истинско приятелство е лицето на една млада журналистка и животите им се променят завинаги.









  7. "Брилянтните" от Маркъс Сейки
           Издателство: Ибис 

 

 Рев за книгата тук.
Книгата е Съвременен трилър, когато получих информация за книгата, веднага реших че искам да се пробвам с някой различен жанр от тези които чета аз и макар че имах съмнения дали ще ми хареса се впуснах в света на "Брилянтните". И след като затворих последната страница се оказа че страшно много ми хареса, самата история, героите, стилът на писане на автора, абеее всичко. Определено остави много, много добро впечатление в съзнанието ми и би се харесала на доста хора.









    6. "Камен и пиратите от 5г" от Елена Павлова 
            Издателство: СофтПрес

 
 Ревю за книгата тук.
Забавна, изпълнена със приключения, много готини приятелства и интересни моменти. От прочита на тази книга успях да се запозная малко по-обстойно със спорта Аджилити. Хареса ми силната връзка която беше изградена със животните и по-този начин бе показано и се подхранва любов и приятелство между човек-животно, а според мен тук в България доста хора трябва да разберат че животните са равни на нас и не трябва да се издевателства над тях, а напротив да ги уважаваме.
Тази книга е малко по-специална за мен първо заради това което написах по-горе, втората причина е че успях да отида на представянето на книгата и да си взема автограф от самата Елена Павлова. 





   5. "Елайза и нейните чудовища" от Франческа Запия 
          Издателство: Ибис
 

   Ревю за книгата тук.
Бях чела и гледала доста ревюта за тази книга и доста ми запали интереса, после видях че Ибис ще я издадат и ето че се сдобих с нея, прочетох я и мога да ви кажа че наистина е много интересна. Тук се запознаваме със това що е Фен фикшън, има много красиви илюстрации, нарисувани от самата авторка, имаме комикс вътре в книгата и като цяло една много забавна и незатормозяваща история.











   4. "Дотук с издънките" и "Напълно побъркан!" от Жил Льогардиние
            Издателство: Хермес

   
 Ревюта на книгите тук и тук. 
Книгите на автора ми бяха препоръчани от моята любима книжарка Дари и искам да ви кажа че за пореден път тя ми препоръча не хубави книги, а страхотни. Много забавни, изпълнение със много хумор, леки за четене и поучителни такива са книгите на Жил Льогардиние.





  3. "Сборище на сенки" от В.Е. Шуаб
         Издателство: Емас 

  
   Ревю за книгата тук.
Книга втора от една епична трилогия, в момента съм на трета книга и със всяка една страница още по-любима ми става. В. Е. Щуаб - случвало ли ви се е да харесате нещо ама много, много да го харесате и донякъде да може да обясните защо точно ви хареса, но от друга страна да не чувствате достатъчно изказани думи за това и вътрешно в себе си да осъзнавате че има и още нещо заради което харесвате дадено нещо, но просто да не може да обясните? Защото стилът й на писане е точно такъв за мен, има нещо необикновено за мен и освен добре изградени персонажи, това че действието се развива във истински град и все пак нямащ нищо общо с него, приключенията, пиратите, абе всичко, абсолютно всичко ми харесва в книгите на В.Е. Шуаб.






 2. "Забравена истина" и "Погребани тайни" от К.А. Тъкър
        Издателство: Ибис

Ревюта на книгите тук и тук.
 Обожавам К.А Тъкър отново автор със изключително интересен стил на писане, историите са пълни с доза мистерия, доза забавление, заплетени по-начин които те кара да искаш да разлистваш страница след страница. Обичам главните герои и в двете книги, успях макар и нереални да ги почувствам като свои приятели и да съпреживявам всичко с тях.

  1. "Небе в дълбините" от Адриен Йънг и "Пакс" от Сара Пенипакър
          Издателство: Ибис                                   Издателство:Лабиринт

Ревюта за книгите тук  и тук.
Има ли викинги, битки и неща свързани със самите тях, традициите им, облеклата, обичаите им значи книгата е за мен. Изключително интересна, добре изградени герои и динамична. 
"Пакс" е една много трогателна и според мен донякъде би била и истинска история. Книгата ме хвана още от първата страница и не ме пусна до края си, тук също виждаме вече изградената връзка между човека и животното, ставаме свидетели на много, много силна любов и привързаност между едно малко момче и неговото лисиче. Те ни показват че колкото и да е трудно, колкото и невъзможно да изглежда връзката човек-животно не може да се скъса, не може да бъде предадена и че каквито и трудности да излизат пред тях, дори и една задаваща се война няма начин да ги накара да бъдат далеч един от друг. Те ще се намеря и отново ще се грижат един за друг и ще се обичат. 




  Официално класацията ми приключи, така де обаче както вече ви споменах просто не успях да избера само 10, затова тук отдолу ще сложа още няколко книги които ми направиха силно впечатление и ми харесаха. 

"Вдъхновяващи истории на успели българи" - състав от 10 автора.
    Издателство: Ambicia

 
 Ревю за книгата тук. 
 Сборник със 50 невероятно вдъхновяващи, интересни, реални и изключително силни истории на българи които са постигнали успех във много разнообразни сфери. Някои са се реализирали тук в България, но по-голямата част бяха българи извън граница. Всеки един от разказите започва със снимка на човека и след това със чисто сърце може да се насладим на успеха му, как го е постигнал, какво иска да постигне за напред. Изключително горда се чувствам когато се сетя че и ние имаме какво да дадем на света и то е хубаво и добро. 








  "Магични мистерии" от Нийл Патрик Харис и "Момче на име Коледа" от Мат Хейг
        Издателство: СофтПрес                                   Издателство: Прозорец

   Ревюта за книгите тук  и тук.
Отново много забавни, интересни и изпълнение със приключение книги. Във "Магични мистерии" ставаме свидетели на зараждащи се приятелства, магия, фокуси.
Във "Момче на име Коледа" пък ще проследим историята на това как всъщност Дядо Коледа е станал такъв какъвто всички го познаваме. А двете издание са изпълнение със изключително красиви илюстрации. 



   "Герой" от Олуйн Хамилтън
       Издателство: Егмонт

 Ревю за книгата тук.
Книга трета от трилогията "Дете на пустинята". Още една много любима трилогия, а финалната книга, определено за мен е достойна за завършека й. Случиха се доста неща но бяха поднесени по-доста умерен начин. Стилът на Хамилтън ми харесва много, главните ни герои са добре изградени, търпят развитие във всяка една от книгите и няма начин човек които обича такъв жанр книги просто да не се влюби в тях. 












--- --- --- ---

Вече наистина официално приключих със книгите, сега съвсем леко обобщение. 
2018 година беше първата ми изцяло книжна година, 12 месеца четях книги, продължих да поддържам блога си, инстаграм профила, направих си страница във Facebook и също съм активна там. 
Но, по-важното за мен сте вие - Благодаря ви че цяла година бяхте с мен когато харесвахте снимките ми, всеки път когато четяхте някои от ревютата ми, когато си пишехме и коментирахме на книжни теми и не само. Вие ме карате да се старая със всяко ревю да се опитвам да бъде по-добро и по добро. Всяка снимка да е по-красива и различна - Благодаря ви!
След това искам да благодаря на Издателствата които бяха изключително отзивчиви и готини с мен и ми предоставиха голямата възможност да се докосна не веднъж до техни книги и съответно написано ревю. Този жест които направихте към мен, приемам изключително сериозно, отговорно и ще продължавам по същия начин. 
И последно искам да благодаря на абсолютно всички български издателства, защото истината е че през 2018 ни заляхте със страшно много книги, но книги които си заслужават не просто нашумели заради това или онова, а стойностни книги. 
Другото което ми се случи и беше изключително вълнуващо и интересно за мен бе посещението ми на "Литкон 2018г." Там се запознах със абсолютно всички прекрасни хора които следя от години, а повече за това може да прочетете тук. 
2018 година за мен бе невероятна, година на нови автори, на нови запознанства и един Giveaway! 




                                      Благодаря Ви, за отделеното време!!!
 

Коментари

Популярни публикации от този блог

"Дъщерята на Лунната богиня" от Су Лин Тан

                                                         Здравейте,         Издателство: Artline Studios   Страници: 529   Цена: 27лв.  Искам да ви кажа, че каквото и да напиша за тази книга ще бъде малко, тя за мен е една от онези книги, които всичко ми хареса и не мога да се оплача от нищо. По-скоро искам повече и повече от този свят. Аз съм и лесен и труден читател. Лесен защото много теми са ми интересни и това, че тази история се развива в Китай и включва древна митология, беше основната причина да искам да я прочета. А колкото до труден читател - тук имам предвид мои си, индивидуални неща като например, че не обичам дълги безмислени обяснения на едно нещо в около 15 страници, прекалено дълги глави и някой път пък имам проблем с някой герой и т.н.  Историята на Син-ин е много пъстра, много трудна, но с времето се превръща в много силна героиня, точно каквито обичам. Израстнала на Луната с майка си Чан-ъ, която е Богиня, но в изгнание и Пин-ар вярната им прислужница, младото момиче

"Приключенията на Лиско в гората" от Борис Априлов

                                               Здравейте, приятели!                                  Издателство: Ракета                                  Страници: 152                                   Цена: 26,90лв. --- --- --- --- ---   АНОТАЦИЯ:      Лиско знае от майка си, че каквото и да му се случва, никога не бива да се отчайва. Ето защо, когато орелът Каменар го отвлича, симпатичният ни герой е мъничко уплашен, но и безкрайно удивен от новите хоризонти, които му се разкриват. Междувременно задружните животни от Тихата гора провеждат свое разследване с безброй неочаквани обрати, за да разплетат мистерията с изчезването на любопитното лисиче. С поредицата за приключенията на Лиско, Борис Априлов създава литературно съзвездие, достойно за компания на класики като „Мечо Пух“ и „Пипи Дългото чорапче“. Историите за лисичето, любими и на деца, и на възрастни, отново оживяват с твърди корици и цветни илюстрации, а „Приключенията на Лиско в гората“ е пъ

"Шепотът под вратата" от Т. ДЖ. Клун

                                                          Здравейте,                Издателство: Artline Studios    Страници: 438      Цена: 25лв. "Шепотът под вратата" ми разказа играта. Тази книга е едва втората, която ме разрева от сърце. Толкова, толкова емоции. В нея ще се запознаем с Уолъс Прайс, адвокат, коравосърдечен и пълен егоист. Докато един ден не умира, но тялом, а духом е все още сред хората макар, че не го виждат. И тогава се появяват прекрасните Мей, Хюго, Нелсън и Аполо. Те заедно с чайната "Харонов брод" са междинна спирка, преди починалият да се почувства готов за да продължи напред. И както всяко начало и това е трудно, както за Уолъс така и за лодкаря Хюго и компания.    Някъде след половината на историята, когато си е в разгара, така да се изразя, опредено мога да кажа, че Уолъс е тотално променен. С помощта на другите участници в историята, той разбира грешките си и намира начин да се поправи, дори и не директно. С помощта на Хюго, бившата съ